امیدآفرینی در کنار انعکاس مطالبات مردمی رسالت خطیر رسانه است

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: امیدآفرینی در جامعه به خصوص بین نسل جوان در کنار انعکاس مشکلات و مطالبات مردمی رسالت خطیر اصحاب رسانه است.

به گزارش ایرنا، «بهنام نظری» روز چهارشنبه در شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی، افزود: امیدآفرینی در جامعه، از وظایف و رسالت های خطیر رسانه‌ها به شمار می رود اما برای امیدآفرینی لازم است مسوولان و دستگاه‌های ذیربط با تغییر نگاه نسبت به رسانه‌ها و برداشتن موانع پیش‌روی آن‌ها، فرصت لازم را برای اعتمادسازی آنان در جامعه فراهم کنند.

وی ادامه داد: امید آفرینی و اعتماد زایی در جامعه از طریق تبیین و اطلاع رسانی خدمات نظام و دولت میسر می‌شود، بنابراین رسانه‌ها وظیفه دارند با تولید محتوای کاربردی اعتماد از دست رفته مردم را ترمیم کنند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی اظهار کرد: دیروز جنگ تجهیزات و امکانات بود ولی امروز جنگ رسانه است و با فضای مجازی قدرتمندی مواجه هستیم که اگر نتوانیم روایت اول و صحیح را در اختیار رسانه‌های خود قرار دهیم و رسانه هایمان را ترمیم و بازیابی کنیم، رسانه‌های دشمن ذهن مردم را با دروغ‌پراکنی و وارونه جلوه دادن اتفاقات آشفته خواهند کرد و در نهایت عرصه را به دشمن می‌بازیم.

نظری بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و روابط عمومی‌ها نباید رسانه‌ها را در تقابل با خود ببینند بلکه باید تلاش کنند با در اختیار قرار دادن دستاوردها و اقدامات خود به این قشر زمینه امیدآفرینی و در نهایت آرامش جامعه را فراهم کنند.

وی با اشاره به اهمیت روایت اول در اخبار تاکید کرد: روابط عمومی‌ها باید برای رسانه‌ها خوراک تهیه کنند تا رسانه‌های دشمن همچون بحث اغتشاشات سال گذشته با دروغ پراکنی روایتگر اول نباشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به نزدیک بودن ۱۳ آبان روز دانش آموز و استکبار ستیزی نیز گفت: این روز باید به صحنه انزجار ملت ایران از اسرائیل جنایتکار تبدیل شود و همه اقشاری که از حملات ددمنشانه و ناجمرانمردانه اسراییل نسبت به زنان و کودکان غزه غمگین هستند باید به میدان بیایند.

نظری گفت: ما معتقدیم که محور مقاومت بر اساس آموزه‌های دینی و مکتب امام حسین(ع) شکل گرفته است و امروز طوفان الاقصی نشان قدرتمندی از این محور دارد.

وی اضافه کرد: در ششمین روز از مهلت ثبت نام انتخابات ۳۷۲ نفر ثبت نام کرده‌اند و امیدواریم در یک روز باقی مانده افراد بیشتری در این فرآیند ثبت‌نام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha