۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85270283
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رئیس مرکز بهداشت نهاوند: آزمایش کرونای ۲ بیمار فوتی منفی بود

همدان- ایرنا- رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: ۲ بیمار مسن مشکوک به کرونا بستری در بیمارستان این شهرستان فوت کردند که پس از انجام آزمایش‌های بالینی، تست آنها منفی بود.

«علی‌احسان خیشوند» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر ۲۸ بیمار دارای علائم کرونا و آنفلوآنزا در مراکز درمانی نهاوند بستری هستند که آزمایش‌های لازم برای هر ۲ بیماری انجام می‌شود.

وی افزود: در ماه‌های شهریور و مهر، حدود ۶۰ بیمار دارای علائم کرونا و آنفلوآنزا در مراکز درمانی این شهرستان بستری بودند که روند درمان آنها انجام و به مرور از بیمارستان مرخص شدند.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند ادامه داد: با توجه به اینکه زمان شیوع بیماری آنفلوآنزا از دی و بهمن بود، امسال همانند دیگر نقاط کشور، زودتر و از شهریورماه درگیر این بیماری و افزایش تعداد بیماران با علائم کرونا شدیم که روز به روز در حال افزایش است.

خیشوند شروع فصل سرما را یک عامل مهم شیوع این بیماری عنوان و بیان کرد: در سطح مدارس، مهدکودک‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی باید موارد بهداشتی رعایت شود تا روند شیوع بیماری کرونا و آنفلوآنزا ادامه پیدا نکند.

وی تاکید کرد: به واسطه همه‌گیری کرونا، اقدامات بسیار خوبی برای تجهیز مدارس با نصب تهویه مکانیکی انجام شد و در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از مدارس و کلاس‌های درس این شهرستان دارای دستگاه تهویه مکانیکی است.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند ادامه داد: همچون زمان همه‌گیری ویروس کرونا باید پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گیرد و مردم به ویژه دانش‌آموزان موارد و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در زمان همه‌گیری کرونا از نظر امکانات و تجهیزات ایمن شدیم و مردم آموزش‌های لازم را فرا گرفتند، یادآور شد: در شرایط کنونی و برای جلوگیری از ورود به پیک بیماری، مردم باید بهداشت فردی را رعایت و در صورت امکان از حضور در مکان‌های سربسته و فضاهای شلوغ خودداری و یا از ماسک استفاده کنند.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: واکسیناسیون آنفلوآنزا و کرونا در سیستم شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برای افراد پرخطر، زنان باردار و بیماران صعب‌العلاج در حال انجام و واکسن به‌اندازه کافی در دسترس است.

خیشوند تاکید کرد: انتظار داریم موارد مشکوک به بیماری آنفلوآنزا و یا کرونا به شبکه و یا مرکز بهداشت گزارش تا مراحل درمان و آزمایش به سرعت انجام و از شیوع بیشتر جلوگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha