۱۶۹ نوعروس تحت حمایت کمیته امداد گنبدکاووس جهیزیه دریافت کردند
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - رییس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گنبدکاووس از اهدای ۱۶۹ سری جهیزیه در راستای تحکیم خانواده و افزایش جوانی جمعیت به نوعروسان تحت حمایت این نهاد از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: ارزش ریالی این تعداد جهیزیه ۵۴ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال بوده است.

علیرضا کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: هر سری جهیزیه شامل «ماشین لباسشویی، اجاق گاز، یخچال، جاروبرقی و تلویزیون» بود که به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد گنبدکاووس اهدا شد.

وی افزود: کمیته امداد گنبدکاووس از ابتدای امسال تاکنون به ۶۰ نفر از نو دامادهای تحت حمایت این نهاد نیز در مجموع ۶ میلیارد ریال در قالب هدیه نقدی (هر نفر ۱۰۰ میلیون ریال) پرداخت کرده است.

کریمیان بابیان اینکه در تهیه و اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت، علاوه بر کمیته امداد، نیکوکاران و تعدادی از موسسات خیریه گنبدکاووس و برخی نهادهای انقلابی مشارکت داشتند، اضافه کرد: هم اکنون ۴۵ خانواده مددجوی تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند.

رییس کمیته امداد گنبدکاووس ادامه داد: این نهاد با همکاری کارشناسان شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس و در راستای تحکیم بنیان خانواده به نوعروسان تحت حمایت و قبل از اهدای جهیزیه، مشاوره و آموزش‌های فردی قبل و بعد از ازدواج ارائه می‌دهد.

وی افزود: علاوه بر مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج، با همکاری کارشناسان برخی ادارات دیگر هم آموزش‌های دینی و اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی و بهداشت فردی و سلامت روان به نوعروسان تحت حمایت داده می‌شود.

به گفته کریمیان، به شرکت کنندگان در هر یک از این کلاس‌های آموزشی، گواهینامه مرتبط اهدا می‌شود.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که هم اکنون ۱۴ هزار و ۴۵۳ خانوار با جمعیت تقریبی ۲۶ هزار و ۸۰۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha