جلوگیری از تغییر کاربری بیش از هشت هزار متر اراضی زراعی در آمل
عکس آرشیوی است

نوشهر -ایرنا - رئیس کل دادگستری مازندران از مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی در حوزه‌های قضایی شهرستان آمل به وسعت هشت هزار و ۲۰۰ متر خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل دادگستری مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری روز چهارشنبه افزود: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی و باغ ها و در راستای حفظ بستر زمین نسبت به تخریب و جلوگیری از تغییر کاربری این میزان زمین در روستای " شانه بند و نرگس مرز " حوزه قضایی بخش دابودشت شهرستان آمل اقدام شد.

وی همچنین از رفع تصرف اعیانی های غیر مجاز حریم رودخانه حفاظت شده سردابرود کلاردشت خبر داد.

اکبری گفت: با توجه به اهمیت این رودخانه و حفظ حریم آن موضوع مورد پیگیری حوزه قضایی شهرستان کلاردشت قرار گرفت.

این مقام مسوول تصریح کرد : امروز شناسایی دخل، تصرف و دست اندازی به حریم و بستر رودخانه ها در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفته است و با آن دسته از کسانی که با هدف کسب در آمد بیشتر اقدام به دیوار کشی یا ساخت باغ یا ویلا در بستر رودخانه ها کنند برابر قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

سردابرود یکی از رودخانه های حفاظت شده شمال کشور است که از بلندترین کوه های منطقه البرز مرکزی مانند تخت سلیمان، علم کوه و سیاه کمان سرچشمه می گیرد و پس از عبور از مناطق روستایی و شهری کلاردشت و چالوس به دریای خزر می ریزد.

سردابرود که در سال ۱۳۴۶ در شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان رودخانه حفاظت شده به ثبت رسید، درگذشته زیستگاه گونه های ارزشمندی نظیر قزل آلای خال قرمز، قزل آلای رنگین کمان، ماهی خیاطه (لپه)، سس ماهی (لب پهن یا برزم) و ماهی سر مخروطی سیاه فلس (سگ ماهی، عروس ماهی یا مار ماهی) بوده است.

شهرستان کلاردشت در غرب مازندران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha