نماینده ولی فقیه در سمنان: نظارت بر کتاب‌های نمایشگاه‌های استان فراموش نشود

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه سمنان گفت: نظارت بر عرضه، عناوین و محتواهای کتاب‌های ارایه شده در نمایشگاه‌های کتاب استان بیش از پیش مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی روز چهارشنبه یکصد و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در دفتر کارش با اشاره به مقوله مهم سمنان از گزینه‌های جدی «شهر پایتخت کتاب ایران» افزود: تحول و اثرگذاری تولیدات فرهنگی باید همواره مورد توجه شود.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز بزرگداشت زنده‌یاد «آیت‌الله عباسعلی اختری» در یازدهم آبان ماه افزود: آیت‌الله اختری از علمای برجسته استان سمنان بود که بیش از ۱۰۰ جلد کتاب دست‌نوشته کاربردی متناسب با نیاز جامعه دارد که معرفی این کتاب‌ها ارزشمند است.

امام‌ جمعه سمنان با بیان اینکه ایمان‌ جامعه در راستای رعایت عفاف و حجاب باید تقویت شده و ارتقاء یابد، تصریح کرد: خانواده، زن و مرد و گسترده‌تر، تمامی ارکان جامعه باید نسبت به عفاف و حجاب مسوول و دغدغه‌مند باشند.

به گفته وی، طبق آمار، اطلاعات و پژوهش‌های صورت گرفته، کمتر از ۱۰ درصد از بانوان جامعه در مقوله حجاب هنجار شکنی دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی گفت: برنامه‌های ایجابی فرهنگی، تولید محتوای معارفی و گفتمان با جوانان در دستور کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در سمنان: نظارت بر کتاب‌های نمایشگاه‌های استان فراموش نشود

تحقق راهبرد چهارگانه انتخاباتی مورد تاکید رهبری در دستور کار قرار گیرد

همچنین استاندار سمنان با اشاره به چهار راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: شورای فرهنگ عمومی تحقق منویات رهبر معظم انقلاب را در راستای تحقق مشارکت حداکثری مورد توجه قرار دهند.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت چهار راهبرد اصلی و اساسی مورد تاکیدات رهبر معظم انقلاب در برگزاری انتخابات است.

بر اساس اعلام وزارت کشور، انتخابات ششمین مجلس خبرگان رهبری و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان روز جمعه ۱۱ اسفند امسال برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ فرزندآوری و تحقق جوانی جمعیت، تصریح کرد: ضرورت دارد شورای فرهنگ‌ عمومی، نخبگان و موثرین این استان در حوزه جوانی‌ جمعیت برنامه‌ریزی منسجم داشته باشند.

استاندار سمنان بیان کرد: تدین، دینداری و ولایت مداری مردم استان سمنان در کشور زبانزد و بی نظیر است و نظارت بر موارد مرتبط با رعایت عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی استان به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد.

سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha