آیت الله علم الهدی: محصول حوزه علمیه باید تربیت طلبه خدمتگزار خالص امام عصر(عج) باشد

مشهد-ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: فضای کلی حوزه‌های علمیه هم باید به گونه‌ای باشد که محصول آن، طلبه عالم، بااخلاق و از همه مهم‌تر خدمتگزار خالص امام زمان(ع) باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید احمد علم الهدی، وی روز چهارشنبه در آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب در حوزه علمیه مدرسه نواب مشهد افزود: نقطه کمال تربیت طلاب، جایی است که فرد به‌ موازات کسب مراتب اخلاقی و کمالات علمی، سرباز و نوکر خاص امام زمان(عج) باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، فضای کلی حوزه‌های علمیه هم باید به گونه‌ای باشد که محصول آن، طلبه عالم، با اخلاق و از همه مهم‌تر خدمتگزار خالص امام زمان(ع) باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: از گذشته تاکنون، هیچ‌گاه شرایط کلی عالم و فضای فکری بشر به‌اندازه امروز برای پذیرش معرفت ظهور آماده نبوده است و در این وضعیت، این ضرورت وجود دارد که طلاب ما خود را محدود به مستحبات و نوافل یا تحصیلات و کسب علوم حوزوی نکنند.

علم الهدی افزود: طلبه در ماهیت وجودی، نوکر صادق و سرباز مخلص امام زمان(عج) است و با این که جایگاه‌های عالی علمی و مراتب فوق‌العاده تقوا خوب است اما والاتر از همه بینش سیاسی و بصیرتی است که باید در وجود طلاب نهادینه شود.

حوزه علمیه خراسان بیش از ۳۹ هزار طلبه و روحانی دارد که امسال بیش از ۲۰ هزار نفر از آنها مشغول به تحصیل و سایر افراد نیز در حال انجام رسالت طلبگی خود هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha