امام جمعه مشهد: هنرمندانی باید تربیت شوند که در خدمت اسلام و انقلاب باشند

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: ویژگی برجسته جریان هنری انقلاب آن است که در خدمت دین قرار می‌گیرد به همین ترتیب، باید هنرمندانی تربیت شوند که در خدمت اسلام و انقلاب باشند و فضای هنری کشور هم به گونه‌ای مدیریت شود که هنرمند دینی در آن با قدرت فعالیت کند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، وی روز شنبه در صد و چهل و دومین نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی افزود: هنر از جمله بسترهای اصلی جنگ نرم است هیچ‌کس منکر اهمیت هنر نیست اما باید به این نکته توجه کرد که نگاه به هنر باید با محوریت جریان انقلاب اسلامی و کارکردهای زیارتی مشهد باشد.

وی با بیان این که باید به‌صورت هدفمند هنرمندیابی کرد ادامه داد: در این شهر و استان، هنرمندان زیادی فعالیت دارند که فرزندان انقلابی و متدین ملت هستند اما در کمال گمنامی به خلق اثر می‌پردازند. این موضوع خیلی مهم است. جریان هنر، جریان بالطافتی است و در این شرایط، اگر هنرمند، با تقوا باشد هم خودش از لغزش‎ها مصون است و هم می‌تواند تأثیرگذاری چشمگیری بر اطرافیانش و جامعه داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی نیز با بیان این که پردازش محتواهای هنری باید در کارگروه هنری صورت بگیرد اما مسئولیت تصویب و تأیید نهایی آن باید با شورای فرهنگ عمومی استان باشد گفت: سازمان‌دهی و جهت‌دهی به عملکرد تشکل‌های مردمی که در اکثر مواقع، پراکنده و جزیره‌ای است، باعث می‌شود تا وفاق و انسجام مطلوب میان تولیدات مختلف هنری به وجود بیاید و اثرگذاری آن را مضاعف کند.

یعقوبعلی نظری افزود: در مواردی هم که مصوبه‌ای به مرحله اجرا می‌رسد بازهم کارگروه هنری شورا می‌تواند آن را به گونه‌ای هدفمند به تشکل‌های هنری و فرهنگی مردمی محول کند.

وی ادامه داد: تایید برنامه‌های عملیاتی هر تشکل، ایجاد هماهنگی میان مجریان فرهنگی - هنری و ابلاغ مصوبات شورای فرهنگ عمومی، سه دستور کار اصلی کارگروه هنری استان است و البته نیاز هم نیست که همه دستگاه‌ها عضو این کارگروه باشند زیرا این یک نهاد تخصصی است که در نهایت به کم و کیف برنامه‌های تدوین‎ شده در هر دستگاه رسیدگی خواهد کرد و در هر دستور کار، از اعضا به اقتضای ماهیت عملکردی آنها کمک خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هم گفت: در سال‌های اخیر، جریان سازی مطلوبی در واکنش به حملات نرم دشمن در عرصه هنر صورت گرفته است اما حقیقت این است که همچنان نبود هماهنگی میان نهادهای هنری باعث می‌شود تا بعضی‌اوقات شرایطی به وجود بیاید که یا یک کار هنری موفق کمتر موردتوجه قرار بگیرد و یا برنامه‌های هنری با موازی‎‌ کاری، به‌صورت جزیره‎ ای اجرا شوند.

محمد حسین ‎زاده افزود: کمیته هنری استان علاوه بر انسجام‌بخشی به فعالیت‌های هنری از سطح بوستان‌ها گرفته تا طرح‌های یکپارچه استانی، در حوزه رصد استعدادها نیز به میدان خواهد آمد و تلاش بر این است که مثلاً اگر یک نمایش در یکی از بوستان‌های سطح شهر اجرا شد و تأثیرگذاری شاخصی بر مردم گذاشت بتوان این طرح را به‌صورت یکپارچه و استانی به اجرا درآورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha