اجرای ۱۲۶ طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در روستاهای مراغه

مراغه – ایرنا- مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در آذربایجان‌شرقی گفت: امسال ۲۷۶ طرح در ۱۵ روستای مراغه شناسایی و ثبت شده که اجرای ۱۲۶ مورد از آنها با پرداخت تسهیلات کلید خورده است.

«محمد نوری» روز پنج‌شنبه و در حاشیه سفر خود به این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها در روستاهای چوان علیا، گویجه قملاق، خطب، ینگجه، آقاجری، آغکند، سرگیزه، خطب سفلی، گلستان علیا، تازه‌کند سفلی و گل‌تپه در حال اجراست.

به گفته وی طرح‌های اشتغالزایی شهرستان در مجموع دارای ۳۵ میلیارد تومان اعتبار بوده که تاکنون ۱۵ میلیارد تومان از این میزان برای ۱۲۶ طرح در حال اجرا پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد برکت برای مبالغ خرد تا بنگاه‌محور تسهیلات اشتغال اعطا می‌کند، افزود: سقف تسهیلات خرد ۵۰۰ میلیون تومان بوده که تا ۱۵۰ میلیون تومان انفرادی و از ۱۵۰ میلیون تومان تا ۵۰۰ میلیون تومان کارفرمایی است.

«نوری» این را هم بیان کرد که بنیاد برکت تا سقف ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات بنگاه‌محور پرداخت می‌کند و ثبت و اعطای این تسهیلات از طریق سامانه تولید و اشتغال انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا «بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره)‌»، در اولویت نخست برای خودکفایی مردم مناطق محروم و هموطنانی که فرصتی برای بروز استعدادهای خود نداشته‌اند، می‌پردازد.

بنای تأسیس بنیاد برکت، دستور مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» خطاب به رییس وقت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) بود که فرمودند: «در ذهنم حل مشکلات محرومان بوده است. مثلاً مشکلات هزار روستا را کاملاً حل کنید. چه‌قدر خوب است هزار نقطه آباد شود یا هزار مدرسه در کشور ساخته شود، این دستگاه را برای این کار آماده کنید.»

بنیاد برکت نیز بر همین اساس در ۲۰ آذر سال ۱۳۸۶ تأسیس شد تا به‌ عنوان مجموعه‌ای برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته فعالیت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha