گام‌های بنیادین برای توسعه روستایی در مراغه

مراغه- ایرنا- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه تاکنون ۱۴ هزار و ۶۲۸ واحد مسکونی روستایی را سنددار کرده و همچنین در سال جاری طرح هادی ۲۵ روستا را مطالعه و بازنگری و ۱۳ روستا را اجرا کرده است؛ امسال طرح‌های آسفالت در ۲۳ روستا اجرا و ۲۶۰ میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی خانه‌ها با مشارکت اهالی هزینه شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از «خلیل احمدیان» مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه، طی این مدت ۳۶۲ میلیارد تومان برای توسعه روستایی هزینه شد که در مقایسه با سال قبل افزایش حدود دوبرابری نشان می‌دهد.

مطالعه و بازنگری طرح هادی ۲۵ روستا

مطالعه و بازنگری طرح هادی ۲۵ روستای مراغه در سال جاری حدود سه میلیارد تومان هزینه در پی داشته است تا روند توسعه روستایی در بیانلوجه، گلستان‌علیا، صومعه علیا، پالچقلو، قره‌کندصدقی، میمونق، سرگیزه، تازه‌کند قاسم‌خان، هرق، قوزلوجه، یایشهری، صومعه، آغاجری، کهلان، نوا، چوان‌سفلی، قلعه‌خالصه، قیه‌بلاغی، کرمجوان، شلیلوند، آلماچوان، اسفستانج، اصفهانجیق، ورجوی و چلان‌سفلی با سرعت بیشتری دنبال شود.

همچنین در این مدت نقشه‌برداری جهت مطالعه و بازنگری ۲۱ روستا شامل اسفستانج، اصفهانجیق، ورجوی، چلان‌سفلی، گونه‌باخان، دوه‌بوینی، گویجه‌قلعه‌علیا، چناق‌بلاغ سفلی، جیران‌سفلی، مندیل بسر، آلماچوان، قشلاق، چوان‌علیا، موسی‌درق، اکیس، علی‌آباد، آغکندثمرق، دیورزم، آغجه‌دیزج، چای‌باغی و احمدآباد نیز با ۹۰۰ میلیون تومان هزینه انجام شده است.

اجرای طرح هادی ۱۳ روستا با ۱۴ میلیارد تومان هزینه

امسال طرح هادی ۹ روستایی مراغه شامل گل‌تپه، آغجه‌کهل، ورجوی، قلعه‌خالصه، ساروجه، اوخچی، کهق، قشلاق، گل‌تپه، طالبخان، کرده‌ده، هرق و خلیفه‌کندی با صرف ۱۴ میلیارد تومان هزینه اجرا شده است.

اجرای طرح های آسفالت در ۲ روستا از محل اعتبارت قیر رایگان

امسال از محل اعتبارات قیر رایگان ۱۹.۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آسفالت در ۲۳ روستای مراغه هزینه شده است که از جمله این روستاها می‌توان به گل‌تپه، آغجه‌کهل، اوخچی، قم‌تپه، داش‌بلاغ بازار، آلماچوان، کرمجوان، کرج‌آباد، کرده‌ده و ینگجه اشاره کرد.

بلوک‌آباد، ورجوی، قلعه‌خالصه، علویان، ساروجه، آشان، قره‌برقع، محسن‌آباد، آغبلاغ‌علیا، آغبلاغ‌سفلی، حاجی‌باقر کندی، قوزلوجه و علی‌آباد از دیگر روستاهایی است که امسال طرح‌های آسفالت در آنها اجرا شد.

بهسازی مسکن روستایی، سرمایه‌گذاری دولت برای آینده

امسال ۵۰۰ واحد مسکونی با تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی در روستاهای این شهرستان با ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مقاوم‌سازی شده و ۹۰۰ فقره پرونده دیگر نیز از محل تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی در حال معرفی به بانک‌های عامل است.

احداث ۲۳۱ واحد مسکن محرومان با ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و همچنین احداث ۲۴ واحد دیگر برای محرومان در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه بنیاد مسکن، بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) با تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان و بلاعوض ۵۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات سال جاری در حوزه بهسازی مسکن روستایی مراغه است.

به گزارش ایرنا طی دولت مردمی برای توسعه روزافزون مناطق روستایی این شهرستان گام‌های بلندی برداشته شده است و از دیگر مصادیق آن می‌توان به توسعه زیرساخت‌ها از جمله راه دسترسی، آبرسانی، برق‌رسانی و گازرسانی اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha