فرماندار: ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای مراغه تخصیص یافت

مراغه- ایرنا- معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه بیان کرد: ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای این شهرستان اختصاص یافت که از طریق صدور معرفی‌نامه از سوی ۱۲ دستگاه اجرایی به واجدان شرایط اعطا می‌شود.

به گزارش ایرنا «داود اسدیان» روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال که در محل فرمانداری تشکیل شد، افزود: این تسهیلات دولتی با سود چهار درصد و با هدف ایجاد اشتغال اعطا می‌شود و دستگاه‌های متولی اشتغال و بانک‌ها باید برای جذب سریع و پرداخت آسان آن اهتمام داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به گذشته درخشان مراغه در زمینه قالیبافی، اضافه کرد: بخشی از تسهیلات اشتغال این شهرستان باید برای احیای قالیبافی هزینه شود و به‌روز شدن کارگاه‌ها، آموزش قالیبافان و زمینه‌سازی برای فروش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مراغه در زمینه تولید فرش دارای مزیت‌های نسبی است، اظهار داشت: سرمایه، نیروی کار و سرمایه‌گذار برای احیای صنعت فرش مراغه وجود دارد اما روند رو به رشد نیست.

وی همچنین جلوگیری از انحراف تسهیلات اشتغال را مورد تاکید قرار داد و افزود: اجرای طرح‌های کارفرمایی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا با اجرای این طرح‌ها، زمینه برای تولید فراهم شده و بازگشت سرمایه هم تسهیل می‌شود.

وی همچنین سهم ۱۲ دستگاه اجرایی دخیل در اعطای تسهیلات اشتغال از بانک‌های دولتی و خصوصی شهرستان را مشخص اعلام کرد که جزئیات آن را در فایل زیر می‌توانید بشنوید.

صوت

۶۵ نفر از زندانیان مراغه در کارخانجات همیار اشتغال دارند

رییس زندان مراغه نیز با بیان اینکه این ندامتگاه طی سال گذشته در زمینه اشتغالزایی به عنوان پایلوت کشوری شناخته شد، افزود: در زمان حاضر ۳۶۵ نفر از زندانیان در کارخانجات همیار اشتغال دارند.

«علی جعفری» با بیان اینکه بابت اشتغال هر زندانی در کارخانجات همیار از ۱۰۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار کارفرمایان قرار می‌گیرد، افزود: بیشتر کارخانه‌های همیار منطقه در بناب قرار دارد و متاسفانه تعداد کارخانه‌های همیار در مراغه محدود است.

فرماندار: ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای مراغه تخصیص یافت
رییس زندان مراغه: متاسفانه تعداد کارخانه‌های همیار در این شهرستان محدود است

به گفته وی امسال بیش از ۹ میلیارد تومان به کارخانه‌های همیار تسهیلات اعطا می‌شود و علاوه بر آن در داخل زندان مراغه هم اشتغال زندانیان در اولویت قرار دارد.

وی افزود: اکنون زندانیان نه تنها از خانواده خود مبلغی دریافت نمی‌کنند بلکه ۵۰ درصد از حقوق آنان به خانواده‌هایشان پرداخت می‌شود، ۲۵ درصد برای خرید از فروشگاه داخل زندان صرف شده و ۲۵ درصد دیگر برای زمان آزادی ذخیره می‌شود.

۵۳ درصد از تسهیلات اشتغال در بخش کشاورزی جذب شده است

مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز بیان کرد: امسال ۴۶ طرح کارفرمایی و ۵۸۹ طرح انفرادی به بانک‌ها معرفی شده و ۵۳ درصد از تسهیلات جذب شده است.

«سعید خیراندیش» حجم تسهیلات اعطایی در بخش کشاورزی شهرستان را ۳۲۶ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۷۳ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان از این میزان پرداخت شده است.

وی این را هم بیان کرد که در صورتی که تسهیلات اشتغالزایی بخش کشاورزی شهرستان در سال جاری به صورت کامل جذب شود، برای ۸۸۳ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا این میزان تسهیلات دولتی مازاد بر اعتبارات اشتغالزایی برخی از دستگاه‌های اجرایی است و دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز اعتبارات دیگری برای اشتغالزایی در اختیار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha