هزار و ۱۵۵ مدرسه شبانه روزی فعال در کشور داریم

یاسوج - ایرنا - مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: هزار و ۱۵۵ مدرسه شبانه روزی در کشور به جامعه هدف خدمات رسانی می کنند.

به گزارش ایرنا، عباس سلطانیان روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس متوسطه نظری در یاسوج اظهار داشت: در این مدارس بیش از ۱۶۴ هزار دانش آموز که بیشتر آنها از مناطق روستایی و محروم کشور هستند مشغول به تحصیل هستند.

وی یکی از سیاست ها و اولویت های کاری وزارت آموزش و پرورش در دولت مردمی ایران قوی را گسترش عدالت آموزشی از طریق توسعه مدارس شبانه روزی دانست و بیان کرد: مدارس شبانه روزی نماد توسعه عدالت آموزشی در کشور هستند.

۱۱۵۵ مدرسه شبانه روزی در کشور فعالیت می کنند

سلطانیان بر توجه به رویکردهای تبیین سند تحول بنیادین و اهداف آموزشی،فرهنگی و تربیتی آن تاکید کرد و گفت: ارتقا و بهبود کیفیت آموزش در مدارس دولتی،تربیت پذیری و رساندن دانش آموزان به حیات طیبه الهی در ۶ ساحت مختلف از مهمترین اهداف این سند در حوزه آموزش و پرورش است.

وی در ادامه افزود: در سال تحصیلی امتحانات پایه دهم، یازدهم ودوازدهم به صورت نهایی و کشوری برگزار می شود.

۵۰ درصد سهم قطعی سوابق تحصیلی پایه دوازدهم برای کنکور ۱۴۰۳

سلطانیان در پایان با اشاره به سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳، گفت: مطابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در برگزاری کنکور ۱۴۰۲، سوابق تحصیلی پایه دوازدهم با تاثیر قطعی ۴۰ درصد اعمال شد و طبق همین مصوبه برای کنکور ۱۴۰۳ مجددا سوابق تحصیلی پایه دوزادهم با تاثیر ۵۰ درصد اعمال خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هم تحول در سند بنیادین آموزش و پرورش را بسیار مهم دانست و گفت: همکاری مدیران در این حوزه باید افزایش یابد.

۱۱۵۵ مدرسه شبانه روزی در کشور فعالیت می کنند

حسنعلی عزتخواه تصریح کرد: برای تغییر و عملی شدن طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش می طلبد مدیران هر ساله طرحی نو در آموزش ایجاد کنند.

وی نداشتن توازن رشته ای را یکی از مشکلات سال‌های اخیر در مقطع متوسطه دوم دانست و افزود: با تلاش و برنامه ریزی توازن رشته ای خوبی در سطح استان ایجاد شده است.

عزتخواه اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده در استان ،گرایش دانش آموزان به انتخاب رشته ریاضی ۱۰۰ درصد افزایش یافته است .

به گزارش ایرنا، استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز و بزرگسال و در بیش از ۳۰۱۸باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد دانش آموز، ۱۲هزار در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند.

از کل دانش آموزان استان، ۴۹ درصد از آنها را دختران و ۵۱ درصد را پسران تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha