امام جمعه کاشان: حفظ وحدت و تبعیت از رهبری راه موفقیت کشور است

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:ایمان ، وحدت و کنار گذاشتن اختلاف برای نیل به قله ها و تبعیت محض از مقام معظم رهبری راه موفقیت کشور در همه حوزه هاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا،حجت‌الاسلام سید سعید حسینی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری و هفتمین اجلاسیه مجمع بسیجیان دارالمومنین کاشان افزود:روزی فرمانده تیپ ۸۳ خدمت مقام معظم رهبری مشرف شد و گزارشی از وضعیت ورزش در حوزه علمیه داد به این شرح که برای طلبه ها این رشته های ورزشی آموزش داده می شود و معظم‌له بعد از شنیدن گزارش فرمودند جای حضرت امام خمینی(ره) خالی است تا این دستاوردها را ببینند.

وی اظهار کرد: امروز با دستاوردهایی که مردم شریف دارالمومنین کاشان به دست آورده اند، باید بگوییم جای امام راحل(ره) خالی است چون شعار ( ما می توانیم) را محقق کرده اند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:حضرت امام خمینی(ره) در روز چهارم آبان ذلت مردم ایران در دوران رژیم منحوس پهلوی را فریاد زدند و آن کاپیتلاسیون بود و امروز ملت ژاپن همان ذلتی که ما در دوران ستم شاهی داشتیم را دارد و باوجودی که آمریکا در سه روز شهرهای ژاپن را با بمب اتمی بمباران کرد به اندازه هشت سال دفاع مقدس ما تلفات داد اما همچنان در مقابل آمریکا ذلیل است.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: مسوولان ژاپن به ایران آمدند و تعدادی از ایرانی ها از آنها پرسیدند چرا هواپیمای نظامی نمی سازید و پاسخ دادند آمریکا به ما اجازه ساخت هواپیمای نظامی را نمی دهد.

وی اظهار کرد: زمانی که حضرت امام خمینی (ره) قیام خود را شروع کردند نیمی از جهان دست کومونیست ها و نیمی دیگر در اختیار ناتو بود.

امام جمعه کاشان بیان کرد: فرزند آیت‌الله بهجت می گوید در آن زمان مرحوم پدرمان با حضرت امام خمینی(ره) دیداری داشتند و به ایشان گفتند اگر ۴۰ یار دارید قیام کنید و امام راحل(ره) در پاسخ به ایشان می فرمایند حتی چهار یار هم ندارم اما با ایمان به خدا قیام می کنم.
حجت‌الاسلام حسینی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند امام راحل(ره) با ایمان به خدا قیام کردند،معظم له فرمودند ایمان به خدا یعنی عمل به سنت های قرآن کریم و یکی از سنت های الهی( ان تنصر الله ینصرکم) است چون امام(ره) هیچ نداشت اما محمدرضا پهلوی در اوج قدرت بود.
وی افزود: برای اطلاعیه ای که حضرت امام خمینی(ره) صادر کردند پدر ما زندانی و به حبس ابد توسط رژیم منحوس پهلوی محکوم شد.
وی اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله شهید صدر وقتی امام خمینی(ره) در نجف تبعید شد به دیدار ایشان رفته و اوضاع لبنان و فلسطین را برایشان بازگو کرده و راهکار می خواهد اما امام خمینی(ره) در پاسخ می گویند ابتدا بابد در ایران حکومت اسلامی تشکیل شده و سپس مسلمانان بیدار شده و در گام سوم عدالت طلبان جهان را بیدار کنیم.
امام جمعه کاشان بیان کرد:مقام معظم رهبری روز گذشته ۳ آبان از بیداری عدالت طلبان جهان نام برده و فرمودند امروز در اروپا و آمریکا سازمان های حقوق بشری می گویند راهنمایی به نفع غزه ممنوع است اما مردم عدالت طلب به خیابان آمده اند.
حجت‌الاسلام حسینی گفت: وقتی انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید آمریکا و اذنابش جنگ را به ملت ایران تحمیل کرد آن زمان کیسه برای سنگرسازی نبود و به فرموده مقام معظم رهبری نیروهای هوا نیروز به امام(ره) گزارش دادند که قطعات ما برای هواپیما های نظامی برای ۳۵ روز پاسخگو است اما امام خمینی(ره) فرمودند خداوند شما را یاری می کند.
وی افزود: امام خمینی(ره) بلافاصله نهادهای مردمی ازجمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمینه انقلاب اسلامی، حساب صد آمام(ره) و غیره را تشکیل دادند.
وی تصریح کرد: روزی که امام راحل(ره) قصد رحلت از دنیا را داشتند همه در خصوص جانشینی ایشان غیر از خود امام(ره) نگران بودند و فرمودند با قلب مطمئن از دنیا نی روم و امروز همه ما شهادت می دهیم که جانشین امام(ره) جا پای ایشان گذاشته و همان برنانه ریزی امام (ره) را برای ظهور ادامه می دهند.
امام جمعه کاشان بیان کرد: مقام معظم رهبری برای گسترش اسلام در حکمی که برای رئیس سازمان صداوسیما صادر کردند فرمودند باید بخش برون مرزی خود را تقویت کنید و در حکمی که به رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی دادند فرمودند وظیفه شما ایجاد امت واحده اسلامی است.
حجت‌الاسلام حسینی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اگر مسوولیت رهبری را نداشتم رئیس جامعه المصطفی برای تربیت طلاب خارجی می شدم تا مردم جهان با علوم اهل بیت علیهم السلام آشنا شوند و همچنین بر هرچه باشکوه تر انجام شدن راهپیمایی اربعین تاکید دارند و ایشان در مسیر امام راحل(ره) برای آشنا شدن مردم جهان با اسلام گام برمی دارند.
وی افزود: امام خمینی(ره) به دید الهی روز قدس را تعیین کردند تا همه جهان با کانون ظلم آشنا شده تا تمام مردم دنیا فریاد بزنند که از ظلم آمریکا و رژیم عاصب صهیونیستی خسته شده ایم.
وی اضافه کرد:امروز غزه وضعیتی دارد که مقام معظم رهبری فرمودند رفت و آمد اشرار دنیا به فلسطین اشغالی نشان می دهد که اسرائیل مرده متحرک است که به زور آن را بلند می کنند و وظیفه ما این است که عوامل موفقیتی که امام خمینی(ره) با آن انقلاب اسلامی را ایجاد کرد را حفظ کنیم.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha