امام جمعه کاشان:بیداری عدالت طلبان مهم ترین دستاورد مقاومت ملت فلسطین است

کاشان _ ایرنا_ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:مقاومت ملت مظلوم فلسطین علیه جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی منجر به بیداری عدالت طلبان جهان شده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی عصر چهارشنبه در مدرسه آیت الله یثربی افزود: آنچه امروز در دنیا رخ می دهد بیداری عدالت طلبان است چون مردم دنیا با ظالم می جنگند،خانم بی حجابی در خود آمریکا علیه آمریکا و اسرئیل شعار می دهد و اگر این مرحله به طور کامل محقق شود زمینه ظهور امام عصر (عج)فراهم می شود.

وی اظهار کرد:امام عصر(ع) در هنگام ظهور نیازمند بستر اجتماعی هستند و امام راحل(ره) فرمودند حکومت اسلامی در ایران تشکیل می دهیم و سپس بیداری اسلامی ایجاد شده و در نهایت بیداری عدالت طلبان ایجاد می شود.

امام جمعه کاشان بیان کرد:طلبه های جوان باید قدردان استادان حوزه باشند،خدای متعال استاد حوزه را عظمت داده،در ماده جود در کتب حدیثی ما آمده که پیامبر اسلام (ص) فرمودند خداوند (اجود الاجودین)است،وقتی ۲۰ دقیقه نماز شب بخوانید ۹ صف فرشته پشت سر نمازخوان می ایستد و درجه نمازگذار بالا می رود،بعد از خداوند پیامبر(ص) جود است و سپس شهدا و معلمان جود می باشند.

حجت الاسلام حسینی گفت:۲۳۰ هزار شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس داشتیم،امروز هر چهار دقیقه یک فلسطینی در غزه به شهادت می رسد و در یک ساعت ۱۵ نفر شهید می شوند ، در یک روز ۳۶۰ شهید،۱۰ روز سه هزارو ۶۰۰ نفر و در یک ماه ۱۰ هزار نفر از مردم مظلوم فلسطین به شهادت رسیده و هر ۱۰ دقیقه یک کودک شهید می شود،شهدا جان خود را در راه خدا می بخشند.

وی افزود: معلم و استاد حوزه علمی را که از خدا گرفته نشر می دهد و معلم روز قیامت به تنهایی یک امت است.

وی اظهار کرد: از استاد حوزه روش بندگی را می آموزیم،توصیه نخست من به طلاب جوان این است که قدردان اساتید باشند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:باید قدردان طلبگی خود باشیم،امام عصر(عج)به لباس طلبه عنایت دارد،در روستایی از کرمان برای تبلیغ حضور یافتم که به بنده گفتند در این روستا فردی که هم اکنون وفات یافته خدمت امام عصر(عج) رسیده و از داماد ایشان شنیدم که پیام حضرت حجت(عج) این بوده که به روحانی روستا بگویید قم نرود،دعایی که جمعه می خواند ادامه دهد و رادیو را کنار عمامه ما نگذارد،وقتی این سفارش را به روحانی وقت روستا گفتم ایشان پاسخ داد که برای ادامه تحصیل قصد داشتم به قم بروم و روز جمعه دعای ندبه می خوانم و برای اطلاع از اخبار شب ها رادیو را گوش می کنم و وقتی خوابم می برد آهنگ حرام پخش می شود.

وی گفت:در بین همه مشاغل امام عصر(عج)به شغل طلبگی عنایت دارند،مسیر طلبگی بهترین مسیر است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:حضرت علی (ع) در خطبه سوم نهج البلاغه می فرمایند خدا از علما عهد گرفته که در خصوص ناراحتی در اثر سیری ظالم  و گرسنگی مظلوم ساکت نباشند،مظلومان غزه امروز گرسنه و از همه طرف محاصره هستند عالم نباید در این شرایط سکوت کند ما از علمای مسیحی و وهابی و کسانی به عنوان خادم الحرمین سد عن سبیل الله می کنند و ساکت هستند گلایه داریم.

حجت الاسلام حسینی گفت:باوجود کشتار وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت فلسطین اجازه وضع قانون علیه این رژیم غاصب را نمی دهند.

وی افزود:باید در کنار کسب علم ایمان خود را تقویت کنیم،حضرت امام خمینی(ره) به فرموده قرآن به سنت های قرآن ایمان کامل داشت،سنت یعنی قانون حاکم بر کار خدا،در داخل سختی خداوند راحتی قرار داده و در همین کشتار مردم مظلوم غزه بیداری عدالت طلبان در حال رقم خوردن است و در مقابل کاخ سفید تظاهرات می کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha