۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85271611
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محفل شعر مقاومت در حمایت از ملت فلسطین در پاکستان برگزار شد

اسلام‌آباد- ایرنا- محفل شعر مقاومت در حمایت از عملیات طوفان الاقصی، همبستگی با ملت مظلوم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی با حضور چهره‌های ادبی پاکستان به میزبانی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در «راولپندی» برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، همزمان با بیستمین روز از عملیات طوفان الاقصی علیه دشمن صهیونیستی جمعی از شعرای زن و مرد پاکستان با حضور در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر راولپندی، سروده های خود را در وصف فلسطین، تبیین مظلومیت مردم غزه و جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل قرائت کردند.

در این مراسم که به همت خانه فرهنگ ایران برگزار شد، حدود ۳۰ نفر از شعرا و ادیبان پاکستانی، «رضا امیری مقدم» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، «فرامرز رحمان زاد» وابسته فرهنگی و مسوول خانه فرهنگ ایران در راولپندی و «احمد شهریار» شاعر سرشناس پاکستانی حضور داشتند.

محفل شعر مقاومت در حمایت از ملت فلسطین در پاکستان برگزار شد

سفیر ایران در پاکستان با تمجید از سروده‌های شعرای پاکستانی در وصف فلسطین و حمایت از رزمندگان جبهه مقاومت، اظهار داشت: شهادت بیش از ۷ هزار کودک بی گناه، زن، غیرنظامی و مجروح شدن ده ها هزار نفر در غزه، نسل کشی بی سابقه توسط رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی است.

امیری مقدم گفت: جنگ غزه به تمام جهان به ویژه کشورهای اسلامی ثابت کرد که تنها راه حل برای مسئله فلسطین، تشکیل دولت واحد در «کل» سرزمین فلسطین، از جمله سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷، از طریق برگزاری همه پرسی با مشارکت همه «ساکنان اصلی» فلسطین است.

وی با قدردانی از خروش مردم شریف پاکستان در حمایت از فلسطین و رزمندگان جبهه مقاومت و همچنین مواضع قوی دولت این کشور در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، افزود: روشنگری درباره اقدامات شیطانی اسرائیل و همدستی جهان غرب در جنایات این رژیم برای افکار عمومی جهان به ویژه ملت‌های حامی فلسطین اجتناب ناپذیر است.

رئیس خانه فرهنگ ایران در راولپندی نیز طی سخنانی در این مراسم، پیرامون تاریخچه فلسطین، توطئه شیطانی اسرائیل در اشغال بیت المقدس، حمایت استکبار جهانی از جمله آمریکا از جنایات امروز صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت فلسطین، وحدت و یکپارچگی ملت اسلامی در دفاع از حقوق مردم فلسطین سخن گفت.

وی خطاب به شعرا و ادیبان حاضر در مجلس، نقش آنان را در وحدت و یکپارچگی میان جوامع اسلامی، تشریح بی عدالتی قدرت‌های جهان در قبال فلسطین و جنایات اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی بی بدیل توصیف کرد.

رحمان زاد اظهار داشت: فلسطین موضوع روز جهان است. عملیات طوفان الاقصی نشان داد که خیلی از کشورهایی که در تلاش برای سازش با اسرائیل بودند هرچند که به صورت پنهانی این روابط را داشتند، مجبور به عقب نشینی شده و طرح عادی سازی به بن بست رسید.

محفل شعر مقاومت در حمایت از ملت فلسطین در پاکستان برگزار شد

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه امپراتوری رسانه های جهان تحت کنترل غرب و صهیونیست‌هاست ما نیز هر کدام وظیفه‌ای داریم که در این شرایط پیام فلسطین و مظلومیت آنان را به جهان مخابره کنیم.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی‌نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیرانسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف این عملیات کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha