۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85271512
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان خطاب به حامیان اسرائیل: جلوی جنایات رژیم اشغالگر را بگیرید

اسلام‌آباد- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با تاکید بر لزوم لغو محاصره غزه و برقراری فوری آتش بس، گفت: پاکستان از حامیان اسرائیل می‌خواهد که گام‌های موثری برای جلوگیری از جنایات نیروهای اشغالگر این رژیم علیه فلسطینیان بردارند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، ممتاز زهرا در نشست مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد نگرانی عمیق مردم و دولت پاکستان را درخصوص تشدید اوضاع در غزه و تداوم بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی اعلام‌ کرد.

این مقام سخنگو با ادای احترام به شهدای فلسطینی از جمله خبرنگاران، کادر پزشکی و امدادگران، گفت: ما در پاکستان داغدار شهادت بیش از ۷ هزار نفر از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکانی هستیم که در حملات وحشیانه اسرائیل جان خود از دست دادند.

وی با ابراز تأسف از بی نتیجه ماندن نشست‌های شورای امنیت برای برقراری آتش بس در غزه، افزود: پاکستان نگاه رو به جلو به نتایج مثبت نشست اضطراری امروز مجمع عمومی سازمان ملل دارد زیرا شورای امنیت در برقراری آتش بس فوری و بی قید و شرط، کمک فوری به مردم غزه و محکومیت نسل کشی فلسطینیان توسط اسرائیل کاملا شکست خورده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: ما از حامیان رژیم اشغالگر اسرائیل مطالبه می کنیم که نقش موثری در توقف جنایات این رژیم در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ایفا کنند و همزمان مسیر کمک رسانی به مردم غزه و پایان حصر غزه را هموار نمایند.

وی هشدار داد که جامعه بین المللی باید تضمین دهد که خشونت و بمباران وحشیانه اسرائیل گسترش نیافته و کل منطقه خاورمیانه را فرا نگیرد.

ممتاز زهرا تاکید کرد: پاکستان بر این باور است که صلح پایدار در خاورمیانه از طریق ایجاد یک کشور امن، یکپارچه و مستقل فلسطین بر اساس مرزهای قبل از ۱۹۶۷ میلادی به پایتختی قدس شریف امکان پذیر است.

کشتار بی رحمانه و بمباران غزه از سوی رژیم صهیونیستی در حالی وارد بیستمین روز خود شده که دولتمردان مدعی حقوق بشر متحد رژیم صهیونیستی همچنان برخلاف افکار عمومی جهان، چشم و گوش خود را به روی جنایت های رژیم آپارتاید تل آویو بسته اند و غزه هر بامداد در میانه آتش و خون از خاکستر فرزندانش دوباره متولد و زنده می شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد شب گذشته در جلسه شورای امنیت در عین حال که جانب حق را به طور کامل نگرفت و به مقاومت فلسطین حمله کرد، اما در بخش دیگری از سخنان خود یک انتقاد ناچیز از رژیم صهیونیستی و عملکرد آن کرد.

وزارت بهداشت فلسطین شب گذشته بر اساس آخرین آمار خود از افزایش شمار شهدای جنگ غزه به هفت هزار و ۱۶۵ نفر خبر داده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha