پنج طرح گردشگری اردبیل برای دریافت تسهیلات به صندوق توسعه ملی معرفی شد

اردبیل - ایرنا - معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از معرفی پنج طرح گردشگری اولویت‌دار این استان برای بهره‌مندی از تسهیلات صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث‌ فرهنگی اردبیل، نگار سریع‌الاطلاق روز پنجشنبه گفت: با تشکیل جلسه کارشناسی طرح‌های گردشگری استان با حضور مدیران بانک‌های عامل تسهیلات صندوق توسعه ملی پنج طرح اولویت‌دار استان برای بهره‌مندی از این تسهیلات معرفی شدند.

وی ادامه داد: با توجه به ابلاغ شناور سهم تسهیلات ریالی و ارزی صندوق توسعه ملی کشور در سال ۱۴۰۲ جلسه هماهنگی و کارشناسی با حضور مدیران بانک‌های عامل و سرمایه‌گذاران حائز شرایط برگزار شد.

او تاکید کرد: معرفی پنج طرح اولویت‌دار استان در نتیجه بررسی پروژه‌های موجود و با کسب شرایط لازم از سوی این پروژه‌ها اتفاق افتاده است.

سریع‌الاطلاق اظهار کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات مختلف به منظور تکمیل پروژه‌های حوزه گردشگری در دستور کار اداره کل میراث‌ فرهنگی استان قرار دارد و این امر بر اساس منابع موجود انجام می‌شود.

محلی است.

استان اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

جاذبه‌های تاریخی همچون مجموعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی، بقعه شیخ حیدر، بازار تاریخی و مساجد اردبیل، مجموعه‌های طبیعی همچون چشمه‌های آبگرم در شهرهای سرعین، مشگین‌شهر، خلخال، نیر، جنگل‌های فندقلو، قله سبلان، دریاچه‌های نئور و شورابیل، پل‌های معلق مشگین‌شهر، هیر، پیرتقی، پیست اسکی آلوارس از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل است.

علاوه بر این کاوش‌های باستان شناسی در مجموعه‌های قره حسنلوی نمین، اولتان پارس‌آباد و مشگین‌شهر چشم‌انداز توسعه گردشگری تاریخی و باستانی را در استان اردبیل تقویت کرده است.

با این حال به نظر می رسد استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها مستلزم توسعه و تقویت زیرساخت‌هایی مانند زیرساخت‌های حمل و نقل جاده ای ریلی و هوایی، زیرساخت‌های اقامتی مانند احداث اقامتگاه‌ها، زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی است.

استان اردبیل از نظر شاخص‌های توسعه به‌ویژه در زیرساخت‌ها دچار عقب‌ماندگی‌های فراوانی است به طوری که جزو معدود استان‌هایی است که برای ارتباط با مرکز کشور شبکه بزرگراهی ندارد.

دولت سیزدهم برای جبران عقب‌ماندگی‌ها بر توسعه و تقویت زیرساخت‌های توسعه مانند حمل و نقل و بخش آب و کشاورزی متمرکز شده است و انتظار می‌رود در صورت تامین منابع طی سال‌های آینده گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha