۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۰۴
کد خبر: 85271709
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرداری قشم برای شرایط ناشی از بارندگی آمادگی دارد

قشم - ایرنا - شهردار قشم گفت: تمام امکانات و ظرفیت های موجود برای مقابله با آب گرفتگی معابر عمومی شهر قشم ناشی از بارندگی های پیش رو در آماده باش کامل قرار دارد.

میرداد میردادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: نیروهای این مجموعه با توجه به اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر نفوذ و فعالیت سامانه بارشی جنوبی و احتمال جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی معابر عمومی برای روزهای پنجشنبه و جمعه (چهارم و پنجم آبان) و پیشگیری از مشکلات ناشی از بارندگی های پیش رو در آماده باش کامل قرار دارند.

وی ادامه داد: آمادگی و اقدامات لازم برای پیش گیری و کنترل هرگونه بحران و عارضه احتمالی در خصوص سیلاب، آبگرفتگی و آب ماندگی در سطح شهر قشم و محلات نزدیک به ساحل دریا در مجموعه شهرداری انجام شده است.

شهردار قشم توضیح داد: اقدامات پیش از بارندگی نظیر لایروبی و پاکسازی کانال ها، بهسازی آبراه ها و مسیر آب های سطحی در شهر قشم نیز صورت گرفته است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

میردادی با بیان اینکه تجهیزاتی همچون ماشین آلات مکانیزه سنگین، سبک و نظایر آن نیز برای مواقع اضطراری در حالت آماده باش خدمات رسانی شهری قرار دارند، اضافه کرد: تمام مسیل‌ها، انهار و کانال‌های آب سطح شهر قشم به طور مداوم رصد می‌شوند تا هیچ مشکلی در هنگام وقوع بارندگی و آبگرفتگی احتمالی نداشته باشیم.

وی از همه قشموندان درخواست کرد که در هنگام بارش باران از رفت و آمدهای غیر ضروری پرهیز و همچنین از پارک خودرو در مجاورت کانال های دفع آب های سطحی و درختان خودداری کنند و در صورت بروز هر گونه مشکلی با شماره ۳۳۳۸۷۱۴۷ و ۳۳۳۸۷۱۴۸ تماس حاصل کنند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha