۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۳۵
کد خبرنگار: 2750
کد خبر: 85271728
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: جنایات صهیونیست‌ها در غزه زنگ خطری برای بشریت است

بغداد- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جنایات صهیونیست‌ها در غزه، زنگ خطری برای حقوق اولیه بشر و احترام به بشریت است.

مرتضی محمودوند عضو گروه پارلمانی ایران که به کشور عراق سفر کرده است روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در بغداد افزود: در جنگ های نظامی، کشورهای درگیر حداقل هایی را رعایت می کنند ولی در جنایات صهیونیست ها در غزه می بینیم که بیشترین آسیب به محیط های غیرنظامی و منازل مسکونی رسیده است و این یک زنگ خطری برای سجایای اخلاقی و رعایت حقوق بشر است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی کشورهای عربی و اسلامی در قبال مساله فلسطین و غزه موضع شفافی ندارند، اظهار داشت: امروزه کودکان زیادی در غزه جان خود را از دست می دهند و انتظار می رود تمام کشورهای عربی و اسلامی موضع قاطع در این زمینه داشته باشند زیرا که موضع شفاف کشورهای اسلامی می تواند تاثیر بسزایی در تحولات منطقه داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: از برخی کشورهای غربی که از نظر اعتقادی و ایدولوژی انتظاری برای موضع گیری در قبال مردم غزه نبود کشتار زنان و کودکان را محکوم کردند ولی در مقابل آن کشورهایی که در شعار خواهان اتحاد کشورهای اسلامی هستند در این برهه حساس سکوت کرده اند.

محمودوند سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به کشور عراق را در راستای شرایط بحرانی منطقه عنوان کرد و افزود: این گروه پارلمانی دیداری با مسوولان دولتی عراق و گروههای شیعه و سنی بغداد داشت که این دیدارها برای بررسی و اتخاذ راهکارهایی مشترک فردا در بیروت و سپس در دمشق ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امیدواریم با همفکری مسوولان دلسوز چهار کشور ایران، عراق، لبنان و سوریه بتوانیم راهکاری برای جلوگیری بیشتر از ظلم صهیونیست ها در منطقه پیدا کنیم.

وی به ایجاد یک کمیته مشترک بین کمیسیون امنیت ملی مجلس عراق با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در خصوص امنیت پایدار منطقه، موضع فلسطین و نوار غزه اشاره کرد و گفت: امیدواریم این کمیته که به صورت شفاهی تشکیل آن مورد تایید مقامات قرار گرفته در آینده نزدیک شکل بگیرد تا بتوانیم با سرعت بیشتری نظر مشورتی را در خصوص مسایل منطقه ارایه دهیم وامیدواریم این روند در سوریه و در لبنان نیز انجام شود.

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست «ابراهیم عزیزی» نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه شب وارد فرودگاه بغداد شد و امروز پنجشنبه بغداد را به مقصد بیروت ترک خواهد کرد.

این گروه پارلمانی دیدارهایی با رییس مجلس عراق، نایب رییس مجلس و رییس کمیسیون امنیت ملی عراق و رهبران گروههای شیعه و سنی داشتند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

عملیات طوفان الاقصی درحالی وارد بیستمین روز خود شده که پیروزی‌های کم نظیر رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی به رغم بمباران منازل مسکونی و مراکز درمانی غزه از سوی صهیونیست ها همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha