شهاب‌الدین صدر: از اردوگاه اصولگرایان باید «لیست واحد» بیرون بیاید

تهران - ایرنا - عضو شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کرد که برای انتخابات مجلس، نیروهای انقلابی بتوانند در شهرهای بزرگ نظیر تهران به لیست واحد برسند.

«سید شهاب‌الدین صدر» عضو شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، با اشاره به برنامه‌ریزی این شورا برای افزایش رقابت و مشارکت در انتخابات مجلس اظهار کرد: یکی از دستور جلسات اصلی شورای وحدت، بررسی روش‌ها و کارهایی است که بتوان به کمک آن‌ها، رقابت و مشارکت را افزایش داد.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی ما، حضور حداکثری مردم در انتخابات است افزود: در همین زمینه، ۲۰ قشر از جمله ورزشکاران، هنرمندان و ... را فعال کرده‌ایم و تقریبا در همه استان‌های کشور، شورای وحدت استانی شکل گرفته است.

صدر گفت: در همه استان‌های کشور مشغول تشکیل «پارلمان استانی» هستیم که متشکل از نمایندگان احزاب و اقشار در هر استان است؛ یعنی به تناسب ساختار شورا تهران، در استان‌ها هم داریم شورای وحدت را شکل می‌دهیم. همه این کارها برای این است که مشارکت در انتخابات بالا برود.

دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت در ادامه افزود: البته دستگاه‌هایی نظیر وزارت کشور و شورای نگهبان هم باید وظایف خود را به درستی انجام دهند تا امنیت انتخابات، تامین و از طرفی، فضای انتخابات، رقابتی شود.

وی درباره مدل طراحی‌شده‌ی شورای وحدت برای انتخاب نامزدها گفت: مشغول تنظیم و نهایی‌کردن یک سری شاخص‌ها برای شایسته‌سالاری و «انتخاب اصلح» هستیم. این شاخص‌ها که در قالب پرسش‌نامه خواهد بود، در اختیار نمایندگی‌های شورای وحدت در تمام استان‌ها قرار گرفته است.

صدر گفت: در ارتباط با تهران هم همین شاخص‌ها برای انتخاب نامزدها مدنظر است اما با توجه به حساسیت انتخابات در تهران، بعضی بحث‌های اولیه صورت گرفته که در صورت نهایی‌شدن، اعلام خواهد شد. تلاش داریم برای ترکیب ۳۰ نفره‌ی تهران، اقشار اصلی و افراد کارآمد و شایسته حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدل‌های انتخاب نامزدها از سوی شورای وحدت، در حال حاضر آماده هستند گفت: ارزیابی‌های ما از بین افرادی که ثبت‌نام خود را قطعی کردند، صورت خواهد گرفت. قبل از آغاز ثبت‌نام‌ها، به شعب شورای وحدت در استان‌ها اعلام کرده بودیم که ۳ تا ۵ برابر تعداد نامزدهایی که نیاز داریم، مورد ارزیابی قرار بگیرند تا به تدریج در کل کشور، نامزدهای شورای وحدت بر اساس شاخص ها، نهایی شوند.

صدر افزود: بررسی‌های ما الان معطوف به کسانی است که ثبت‌نام نهایی خود را انجام دادند و بعد از این، منتظر تایید صلاحیت‌ها خواهیم شد تا بتوانیم لیست‌های نهایی را ببندیم.

وی با اشاره به نسبت شورای وحدت و شورای ائتلاف گفت: برنامه و راهبرد شورای وحدت، وحدت با همه نیروهای انقلابی و اصولگرا است. ما علاقه داریم که با شورای ائتلاف و سایر جریان‌های انقلابی، هم‌فکری کنیم و به وحدت برسیم.

صدر افزود: البته برای حصول وحدت، نظر و برنامه سایر گروه‌های انقلابی هم مهم است. همه تلاش ما باید حول وحدت و یکپارچگی باشد تا از اردوگاه اصولگرایان و نیروهای انقلابی در تهران و سایر شهرهای بزرگ، یک لیست واحد بیرون بیاید.

عضو شورای وحدت گفت: تماس‌ها و گفت‌وگوهای پراکنده با شورای ائتلاف داشته‌ایم اما جلسات منظمی تاکنون وجود نداشته است.

وی با اشاره به نسبت شورای وحدت با جریان علی لاریجانی، گفت: در هر جلسه‌ی شورای وحدت و با هدف افزایش رقابت و مشارکت، اخبار و تحرکات مربوط به همه‌ی گروه‌های سیاسی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. با همه‌ی نیروهای دلسوز گفت‌وگو داریم اما صرفا با نیروهای انقلابی و اصولگرا، وحدت خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha