۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85273086
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

امید مردم کلاردشت به حل مشکلات

۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹
کد خبر: 85273086
امید مردم کلاردشت به حل مشکلات

نوشهر- ایرنا- هفدمین سفر شهرستانی استاندار مازندران روز گذشته -یکشنبه- با حضور مدیر اجرایی استان به شهرستان کلاردشت برگزار شد که ۳۵ مصوبه داشت که به گفته کارشناسان، اقدام جهادی مسوولان با انجام این راهبرد، شهروندان را برای حل مشکلات منطقه امیدوارتر کرده است.

به گزارش ایرنا، استاندار مازندران در این سفر شهرستانی به همراه شماری از مدیران کل ادارات پس از بازدید میدانی از طرح ها، دیدار چهره به چهره با اقشار مردم و نشست با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و فعالان اقتصادی، مصوباتی برای حل مشکلات این شهرستان داشته است.

شهرستان کلاردشت واقع در غرب مازندران به گفته اهالی با مشکلاتی نظیر جاده، استقرار نداشتن برخی از ادارات و بانکها، کمبود امکانات بهداشتی و درمانی، زباله، تغییرکاربری و کمبود جایگاه سوخت مواجه است که اهالی سفر مقام عالی دولت در مازندران را در تامین نیازها و حل معضلات دیرینه منطقه تاثیرگذار می دانند.

استاندار مازندران را در هفدمین سفر شهرستانی ۴۰ مدیر استانی همراهی کردند، سفر به مرکز استان جهت حضور در ادارات کل برای رفع موانع و مشکلات کاری، همیشه برای مردم غرب مازندران سخت و دشوار بود و آنها همیشه از این موضوع گلایه داشتند اما در دولت مردمی آیت الله رییسی شرایط تغییر کرد و اکنون تمامی مدیران کل ادارات به غرب مازندران سفر می کنند.

سید محمود حسینی پور تاکنون ۱۶ سفر شهرستانی از مجموع ۲۲ شهرستان استان را به انجام رسانده که شماری از شهروندان این شهرستان ها در گفت و گو خبرنگاران ایرنا از روش مدیریتی که برای نخستین بار در کشور عملیاتی شده، ابراز رضایت کردند.

آنان همچنین این روش مدیریتی جهادی را در حل مشکلات هر منطقه بسیار تاثیرگذار دانسته و بر استمرار ادامه این راه و پیگیری مصوبات سفر شهرستانی تا حصول نتیجه تاکید کردند.

استاندار با همراهی مشاور و دستیار ویژه خود، نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار کلاردشت، سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و جمعی از مدیران در سفر شهرستانی خود به غرب مازندران ابتدا با حضور در گلزار شهدای امامزاده حقانی کلاردشت، با آرمان های والای شهدای والامقام ادای احترام و تجدید میثاق کرد. ‌

دیدار با اقشار مردم و خانواده های معظم شهدا و نمایندگان گروهای سیاسی و فعالان اقتصادی، و افتتاح یک واحد بوم گردی در روستای شکرکوه، دیدار با اهالی ۲۱ روستای کلاردشت، بازدید از کارگاه قالی بافی در روستای کلنو، بازدید از شرکت نساجی مینابی بافت، شرکت در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای اداری از برنامه سفر یکروزه استاندار به کلاردشت بوده است.

امید مردم کلاردشت به حل مشکلات

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مازندران در گفت و گو با ایرنا، تعداد مصوبات سفر این شهرستان حدود بیش از ۳۵ مصوبه اعلام کرد و گفت : در این سفر مدیران کل ۲۱ روستای کلاردشت را بازدید کردند که ۱۵ مدیرکل در روستاها حضور یافتند و ۲۵ مدیرکل میزخدمت برگزار کردند.

اسماعیل مهرافزا اظهارداشت: این وعده صادق به اهالی کلاردشت داده می شود که همه مصوبات تا اجرایی شدن نهایی آن از سوی استانداری مورد پیگیری قرار می گیرد و همه مطالبات به حق شهروندان پاسخ لازم و مثبت داده خواهد شد.

استاندار مازندران در جمع اقشار مردم، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، فعالان فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کلاردشت ساختار خدمات رسانی حوزه گردشگری این شهرستان را مناسب و حرفه ای ندانست و گفت : این شهرستان متاسفانه یک هتل ندارد و اینکه برخی جوانان تابلو به دست خانه اجاره می دهند این نامش توسعه گردشگری نیست.

سید محمود حسینی پور اظهارداشت: امروز در دولتی قرار داریم که با شعار محرومیت زدایی، توجه به قشرهای مختلف به ویژه محرومان و توزیع عادلانه خدمات در تلاش است.

رئیس دولت مردمی و جهادی سیزدهم در مازندران چه در سفرهای استانی و چه در سفر استانداران به شهرستان ها تاکید دارند که مردم باید دستاوردهای این شعار را لمس و حس کنند و همین راهبرد در اولویت استانداران و مدیران سایر نهادهای اجرایی بودده و عمل می شود.

استاندار مازندران با اشاره به ۱۶ سفر شهرستانی استان یادآور شد : تاکنون بیش از ۶ هزار نامه در این سفرهای شهرستانی از مردم مازندران دریافت شده و ستاد ویژه ای در استانداری شکل گرفته است.

لزوم مطالبه گری مردم

حسینی پور تاکنون در سفرهای شهرستانی به یک هزار و ۱۴۲ روستا و ۲۵ شهر مازندران سفر داشته که نتیجه آن ۹۲۸ مصوبه بوده است و از این تعداد ۱۳۹ مصوبه اجرا و بقیه در حال اجرا است.

مقام عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد که امروز در هر نقطه ای از استان مطالبات مردمی پیگیری شد، نتیجه داد و ضروری است مردم پای کار بیایند و در کلاردشت مطالبه گری کنند که به طور قطع این منطقه آباد خواهد شد.

گردشگری مبنا باشد

وی تاکید کرد: آمایش کلاردشت باید حول محور گردشگری باشد چرا که این منطقه به عنوان نماد گردشگری استان و کشور شناسانده شود.

حسینی پور زیرساخت ها و امکانات این شهرستان را زیبنده مردم و گردشگران ندانست و گفت : این نشان می دهد که در گذشته در این منطقه کار اساسی نشده است.

استاندار مازندران همچنین از اهالی منطقه خواست که خواسته هایشان در جارچوب مسائل راهبردی بیان کنند تا تصمیم گیران در نهادهای اجرایی راهکارهای لازم را برای برون رفت چالش های منطقه اصولی و برنامه ریزی شده ارایه کنند.

به تاکید مقام عالی دولت در مازندران، باوجود برخی اقدامات خوب صورت گرفته در دولت مردمی سیزدهم، این اقدامات را شان مردم این منطقه نبوده و کلاردشت باید به هاب گردشگری تبدیل شود.

ضرورت تبدیل روستاها به دهکده های بوم گردی و کشاورزی

استاندار مازندران یادآور شد : متاسفانه نتوانستیم مولد سازی کنیم و مردم محروم بتوانند از خدمات بهره ببرند، ۲۱ روستای کلاردشت باید به ۲۱ دهکده بومگردی، دهکده کشاورزی و تبدیل شود و امروز خیلی از کشورهای توسعه یافته به این سمت و سو رفتند.

"در سایه انسجام، هماهنگی و آرامش خواسته ها و مشکلات حل و به سرانجام می رسد" نکته مهم دیگر استاندار مازندران بود که ادامه داد : در زمان حاضر نیازمند شتاب و سرعت بخشی در برخی از حوزه ها در کلاردشت هستیم.

حسینی پور تصریح کرد : با گذشت یک دهه از تاسیس فرمانداری کلاردشت هنوز ادارات مستقل در منطقه مستقر نشده و گزارش از فرماندار رسیده فقط ۲ اداره مستقر شده و متاسفانه به خاطر نبود مکان هنوز ادارات مستقر نشده است.

به کارگیری ایده نخبگان در حل مشکلات منطقه

شماری از حاضران جلسه استقرار نداشتن اداره بیمه در این شهرستان را با وجود چهار هزار نفر بیمه شده اشاره کردند که استاندار در همین جلسه تاکید کرد که از فردا این اداره باید در کلاردشت دایر بشود که لبخند رضایت را بر لبان کلاردشتی نشاند.

استاندار مازندران از فقر زیر ساخت های شهری کلاردشت انتقاد کرد و گفت : شهرداری این شهرستان باید از رتبه و جایگاه بسیار بالایی برخوردار باشد، اما متاسفانه زیر ساخت های ضعیف است.

سفر استاندار مازندران به کلاردشت/ امیدواری اهالی به حل مشکلات

کارشناسان معتقدند با بهره گیری از نخبگان، فرهیختگان، صاحب نظران می توان مشکلات این شهرستان را برطرف کرد اما استاندار مازندران معتقد است این شهرستان مشکلات مالی ندارد.

وی به راه اندازی دفتر غرب استانداری مازندران اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این دفتر تاکنون به درخواست چهار هزار و ۷۰۰ متقاضی پاسخ داده شده و تلاش بر آن است که سطح این دفتر ارتقا یابد تا بیشتر خدمات داده شود.

استاندار مازندران در خصوص سرمایه گذاری در بخش آب کلاردشت خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار بابت آبرسانی و رفع کمبود آب در این شهرستان هزینه شد است.

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران از مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آزادماهیان شهید باهنر کلاردشت از دیگر برنامه های سفر دیروز بود که این مسوول بر ضرورت تشکیل کمیته ویژه توسعه آبزی پروری در این شهرستان تاکید کرد.

حسن خیریانپور در حاشیه این بازدید در گفت و گو با ایرنا افزود: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ نگاه ویژه حمایتی به طرح های شیلاتی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد در بررسی طرح های مختلف برای بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ۱۸، طرح های شیلاتی را در اولویت قرار دهیم که این کمیته ویژه می تواند با کار کارشناسی و رفع برخی از موانع پیش روی طرح های شیلاتی، نقش موثری ایفا نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته با رویکرد جهادی درجهت تحقق تاکیدات مورد بازدید استاندار در این مرکز که به فعال شدن ۱۴۴ استخر تکثیر و پرورش بچه ماهیان منجر شد، گفت: علاوه بر منابع خدادادی آبزیان دریای خزر، در منابع آب های داخلی استان، ظرفیت‌های شیلاتی مختلفی همچون آب بندان ها و استخرهای پرورش ماهی وجود دارد.

مدیرکل شیلات استان مازندران در این بازدید ضمن تبیین ماموریت‌های پنجگانه شیلات مازندران، حفظ و بازسازی منابع و ذخائر آبزیان دریایی را یکی از رسالت‌های مهم برشمرد که در این راستا نقش و رسالت مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر آبزیان شهید باهنر کلاردشت، مهم و راهبردی است.

کریم زاده به اهمیت تاکیدات بازدید سال گذشته استاندار مازندران از این مرکز مبنی بر بهره برداری و بهینه سازی ظرفیت‌های شیلاتی مرکز یادشده، گفت: تلاش‌ها و اقدامات خوبی صورت پذیرفت به طوریکه با تامین ۱۶ میلیارد ریال اعتبار توانستیم ۱۴۴ استخر این مرکز را در مدار تولید بچه ماهیان قرار دهیم و با تلاش و کوشش جهادی نیروهای متخصص ۵۱ هزار قطعه بچه ماهی را تولید و در رودخانه های شیلاتی استان رهاسازی کنیم.

توسعه بوم گردی و ایجاد موزه مردم شناسی

استاندار مازندران در جمع اهالی ۲۱ روستای کلاردشت در مسجد روستای شکرکوه این شهرستان یادآور شد : کلاردشت با برخورداری از ظرفیت های طبیعی و تاریخی باید به هاب گردشگری این استان تبدیل شود.

حسینی پور اظهارامیدواری کرد با فراهم سازی زیرساخت های کلاردشت و تقویت امکانات و تجهیزات آن در آینده شاهد حضور میلیون ها گردشکر داخلی و خارجی در این شهرستان باشیم.

ایجاد موزه مردم شناسی گردشگری در شهرستان کلاردشت دیگر تاکیدات استاندار مازندران در جمع مردم منطقه بود که از مسوولان امر خواست برای تحقق این مهم تدابیر ویژه ای اتخاذ کنند.

سفر استاندار مازندران به کلاردشت/ امیدواری اهالی به حل مشکلات

استاندار افتتاح طرح بوم گردی را زمینه ساز تحولات بزرگی در صنعت گردشگری کلاردشت برشمرد و افزود : سوق دادن مردم بومی به این سمت و سو سبب توانمند سازی و ارتقای معیشت روستاییان می شود.

لزوم حل مشکلات روستاها

حسینی پور بیان داشت : امروز نیاز ما برای رونق اقتصادی همگرایی و هم افزایی میان مسوولان از دهیاران و شوراها گرفته تا مسوولان سطوح بالا است و نگاه دولت هم توجه به رفع مشکلات محرومان بوده و همانطوری که رئیس جمهور با مسوولان نشست می گذارد در استان هم باید چنین رویه ای حاکم باشد.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که هر جا مسوولان میدانی در میان مردم رفتند مشکل حل شد، گفت :اکنون در کلاردشت با بحران کمبود جمعیت مواجه ایم چه باید کرد تا تمدن منطقه تغییر نکند و شغل پایدار در آن ایجاد شود.

نقش دهیاران در توانمندسازی روستاها

حسینی پور تصریح کرد : دهیاران در تحقق توانمندسازی روستاها مسوولیت دارند تا یک نهضت آبادانی در کلاردشت ایجاد شود و افزون بر رونق کشاورزی در قالب دهکده کشاورزی بلکه در صنعت گردشگری هم برنامه ریزی انجام گیرد.

کلنگ زنی طرح دهکده بوم گردی در روستای شکرکوه از دیگر خبرهای خوب استاندار برای اهالی بود که به زودی اجرایی می شود و تاکید کرد که همه برای تحقق این مهم تلاش کنند.

اجرای فیبرنوری به طول ۴۰ کیلومتر

وی از اجرای طرح فیبر نوری به طول حدود ۴۰ کیلومتر در کلاردشت خبر داد و گفت : وقتی که گردشگر خارجی در این منطقه حضور می یابد باید اینترنت آن ها مهیا شود.

استاندار مازندران ایجاد مجتمع فرهنگی و هنری، ساماندهی رودخانه سردآبرود، افتتاح گام دوم تصفیه خانه آب کلاردشت، اختصاص حدود ۳۵۰ میلیون تومان به متقاضیان ساخت مسکن، افزایش تسهیلات به مسکن محرومان و معلولان، توسعه ۲۰ واحد گلخانه مقیاس کوچک، استقرار واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی گیاهان دارویی، بازآفرینی صنعت دامپروری، توسعه مشاغل خانگی و دانش بنیان روستایی، آماده سازی زمین روستای کلمه برای جوانان این روستا، پارک برای روستاییان پیشمبور، مجتمع اقامتی و پذیرایی جاده عباس آباد و کلاردشت، اجرای طرح آبخیزداری ونداربن، تولید حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ نهال را از جمله مصوبه ها و طرح های مورد اجرا در این شهرستان برشمرد.

استاندار مازندران همچنین بعد از بازدید کارخانه تولید ماسک تدین کلاردشت و مطلع شدن موانع تولید این واحد تولیدی گفت: این کارخانه‌ای با ظرفیت و ماشین‌آلات مجهز موجود در شرایط کنونی نباید متوقف و یا با حداقل ظرفیت فعالیت کند.

وی پیگیری و رفع مشکلات این کارخانه با بانک مربوطه جهت تسهیل در امور و احیای آن را خواستار شد.

شهرستان افزون بر ۵۰ هزار نفری کلاردشت در غرب مازندران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha