۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۱۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85273282
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: مراکز مشاوره از نیروهای متخصص و توانمند استفاده کنند

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: مشاوره‌ها به سمت تخصصی شدن پیش برود و در این مراکز از نیروهای توانمند و متخصص استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان افزود: یکی از اقدامات مهم در عرصه مشاوره، تلاش برای تقویت فرهنگ مشاوره پذیری است.

وی انتخاب نامناسب را از عوامل اصلی و زمینه ساز طلاق در استان برشمرد و اظهار کرد: باید فرهنگ سازی شود تا خانواده ها قبل از مساله ازدواج احساس نیاز به مشاوره داشته باشند.

وی ادامه داد: استان همدان از نظر آمار طلاق شرایط مناسبی ندارد و بسیاری از مردم به‌سادگی زیر بار مشاوره قبل از ازدواج نمی‌روند در صورتی که اگر خانواده‌ها در مشکلات مشورت پذیر باشند بسیاری از آسیب‌ها در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه مشاوره و اقدامات فرهنگی در همدان به خصوص در روستاها نیاز به حمایت، تبلیغ و امکانات دارد اظهار کرد: از ظرفیت و کارآمدی ساختمان‌های تعطیل و مجموعه های فرهنگی برای مشاوره استفاده شود.

تربیت مشاوران متخصص با هم‌افزایی حوزه علمیه

آیت الله شعبانی موثقی تعامل و همکاری سازمان حوزه علمیه را درتربیت مشاوران متخصص راهبردی دانست و گفت: انجام مشاوره های پیش از ازدواج نیاز به تربیت مربیان دارد و توسعه مربیان دارای مهارت و تخصص در دستور کار قرار گیرد.

وی حمایت از فرهنگ مشاوره را وظیفه شورای فرهنگی عمومی دانست و افزود: مشاوره در استان همدان نیاز به حمایت های مادی و معنوی دارد و این مجموعه، شخصیت حقوقی پیدا کند.

امام جمعه همدان با قدردانی از زحمات دست اندرکاران اجلاسیه دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان ابراز امیدواری کرد که دبیرخانه کنگره به طور دائم فعال باشد و در طول سال در این عرصه خدمت رسانی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha