۲۲۲ دانش آموز دختر خراسان شمالی به اردوهای راهیان نور اعزام شدند

بجنورد-ایرنا- ۲۲۲ دانش آموز دختر مدارس خراسان شمالی امروز (یکشنبه) در قالب اردوی کاروان راهیان نور برای نخستین مرحله در سال تحصیلی جدید با حضور جمعی از مسئولان و فرهنگیان عازم مناطق دوران هشت سال دفاع مقدس شدند.

به گزارش ایرنا، آیین اعزام دانش آموزان خراسان شمالی در امامزاده سید عباس(ع) بجنورد با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و شماری از مسوولان برگزار شد.

علاوه بر این تعداد از دانش آموزان، ۴۸ مربی و روحانی نیز کاروان را همراهی کردند.

اعزام ۱۰ هزار نفر از اقشار مختلف خراسان شمالی به سفر معنوی راهیان نور برنامه ریزی شده است که از این تعداد؛ بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز، یکهزار نفر دانشجو و مابقی سایر اقشار هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این آیین اظهار کرد: ایستادگی و مقاومت رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس ایران را در دنیا سرافراز و قدرتمند کرد و اینک مظلومان فلسطین نیز با الگو برداری از رشادت های رزمندگان ایران در برابر ظلم و ستیز ایستاده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری افزود: بیشتر کشور ها در جنگ تحمیلی به عراق کمک نظامی کردند تا ایران اسلامی را به چندین کشور تقسیم کنند ولی نتوانستند در این توطئه موفق شوند.

وی تصریح کرد: ۱۳ کشور دنیا تجهیزات نظامی به عراق دادند و این کشور را حمایت همه جانبه کردند تا ایران اسلامی را از بین ببرند ولی رزمندگان با جانبازی ها، شهادت طلبی ها و مقاومت توانستند کشور را پابرجا نگه دارند.

حجت الاسلام نوری به شهادت بیش از هشت هزار نفر از فلسطینیان نیز اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ کودک، یکهزار نفر زن و مابقی نیز سایر اقشار در چند روز اخیر به دلیل بمباران ها، زیر آوار ماندند و بدلیا نبود دارو و امکانات به شهادت رسیدند و اینک سازمان ملل سکوت اختیار کرده است.

وی ادامه داد: کودک کشی ها توسط اسرائیل ادامه دارد اینک باید همه مسلمان جهان دست به دست هم دهند و از مظلومان حمایت کنند.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنانش از دانش آموزانی که راهی سفر راهیان نور هستند خواست تا قدر شهدا را بدانند و اگر اینک در آرامش به سر می برن و امنیت در کشور جاری است به خاطر رشادت این جوانمردان است.

زنگ استکبار ستیزی نیز در پایان این آیین نیز نواخته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha