۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85274168
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ هزار پرونده قضایی در اصفهان  به سازش منجر شد

اصفهان - ایرنا - معاون قضایی دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف اصفهان گفت: تا پیش از آغاز پاییز امسال، ۱۴۸ هزار و ۴۸۰ پرونده در این استان به شورای حل اختلاف واگذار شد که ۳۲ هزار پرونده از آنها قابلیت صلح و سازش داشت و در نهایت ۱۵ هزار پرونده با سازش طرفین پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید بهرامیان روز یکشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: صلح و سازش طرفین از جمله رویکردهای ما به شمار می‌رود و بر همین اساس از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به بعد، بالغ بر ۸۵۰ «صلح‌یار» معرفی کرده‌ایم تا زمینه توافق شاکیان و متشاکیان فراهم شود.

و.ی ادامه داد: به غیر از صلح و سازش، روش‌های جایگزین دیگر مانند داوری و میانجی‌گری در امور کیفری وجود دارد، بر همین مبنا «شعب صلحی» با محوریت صنوف افزایش یافت.

معاون قضایی دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف اصفهان یادآور شد: تشکیل هیات صلح در مساجد اصفهان نیز راهکار مناسبی برای کاهش مشکلات حقوقی و قضایی است و از این ظرفیت باید بیش از گذشته بهره بگیریم.

بهرامیان با بیان اینکه داوران را قضات بازنشسته و اساتید هیأت علمی و همچنین پذیرفته شدگان در آزمون تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر حدود ۶۹۰ داور راستی آزمایی شده اند.

وی با اشاره به اینکه صلح و سازش از مفاهیم با ارزش دینی محسوب می شود، افزود: ۳۲۸ شعبه شهری و ۱۸۷ شعبه روستایی در این خطه با محوریت صلح و سازش فعالیت دارند.
معاون قضایی دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف اصفهان خاطرنشان کرد: اطاله دادرسی در روند رسیدگی به دعاوی جزو چالش‌های ما به شمار می‌رود و توجه به صلح و سازش راهکار کاهش این چالش است.
بهرامیان با بیان اینکه عدالت ترمیمی باید جای عدالت کیفری را بگیرد، گفت: هدف از عدالت ترمیمی، تغییر و بازگرداندن مجرم به جامعه و از سرگیری زندگی عادی است.
معاون قضایی دادگستری با اشاره به نجات ۴۹ نفر از محکومان به اعدام با مشارکت نیکوکاران در این استان تصریح کرد: هیات‌های صلح با محوریت خیران بخوبی می‌توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha