۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85290752
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شوراهای حل اختلاف، فرهنگ صلح و سازش را در جامعه گسترش داده است

اصفهان -ایرنا - رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: شوراهای حل اختلاف، فرهنگ حسنه صلح و سازش را در جامعه گسترش داده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری روز سه‌شنبه در آیین بزرگداشت روز شوراهای حل اختلاف در دادگستری اصفهان افزود: تاسیس شوراهای حل اختلاف در سال ۱۳۸۱ یکی از اقدامات با برکت و اهداف عالیه دستگاه قضایی بوده است.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف عالی در دستگاه قضایی حل اختلاف دعاوی از طریق میانجیگری و حضور معتمدان و ریش سفیدان بمنظور گسترش فرهنگ صلح و سازش است.

رییس کل دادگستری اصفهان افزود: ظرفیت‌های مذهبی و فرهنگی کشور آنچنان غنی است که می‌توان با بهره‌ گرفتن از آن میزان صلح و سازش در جامعه را به‌شکل چشم‌گیری افزایش داد و تمام تلاش‌ها در شوراهای حل اختلاف باید برای ترویج این فرهنگ حسنه باشد.
وی اظهار داشت: دستگاه قضایی در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تُجار، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران اقدامات خوبی در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان اصفهان در دستور کار قرار داد.
وی افزود: یکی از این اقدامات، افتتاح شعبه ۶۰ حل اختلاف در اتاق بازرگانی استان بود که در این شعبه دعاوی بین تُجار و بازرگانان به‌شکل تخصصی با هدف ایجاد صلح و سازش بررسی می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری، افتتاح این شعبه را از لحاظ پیشگیری از ورود پرونده‌های تُجار و بازرگانان به دادگستری و اتلاف وقت و هزینه آنها، گامی موثر دانست.
به گزارش ایرنا، در پایان این آیین از قضات و کارکنان برتر شورای حل اختلاف استان اصفهان با اهدای لوح قدردانی شد.

۳۲۸ شعبه شهری و ۱۸۷ شعبه روستایی شورای حل اختلاف در استان اصفهان با محوریت صلح و سازش فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha