۳۶۱ عضو و بافت از بیماران مرگ مغزی در مشهد پیوند شد

مشهد- ایرنا- مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳۶۱ عمل پیوند عضو و بافت از ۹۳ بیمار مرگ مغزی از ابتدای امسال تا کنون در واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی این دانشگاه انجام شده است.

دکتر ابراهیم خالقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد اهدای عضو، ۶۸ مورد پیوند کلیه، ۴۸ مورد پیوند کبد، ۱۴۴ مورد پیوند قرنیه، ۷۳ مورد پیوند پوست، ۱۲ مورد پیوند قلب، یک مورد پیوند کلیه و کبد، ۶ مورد پیوند کلیه و پانکراس (لوزالمعده) همزمان با هم بوده است.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد اهدای عضو، ۹ مورد عضو کبد به سایر مراکز پیوند عضو در کشور ارسال شده است.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اینک عمل‌های پیوند کلیه و کبد به صورت متمرکز در بیمارستان منتصریه، پوست و قلب در بیمارستان امام رضا(ع) و قرنیه در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) انجام می شود.

خالقی افزود: واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه بیشترین میزان اهدا و پیوند عضو و شناسایی بیماران مرگ مغزی موفق به کسب رتبه نخست کشوری شده است و اکنون به عنوان سومین مرکز برتر اهدای عضو پس از تهران و شیراز به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد و از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

سال گذشته، ۵۶۸ پیوند عضو و بافت از ۱۲۵ بیمار مرگ مغزی در واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی این دانشگاه انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha