فیلم|عزمی برای احیای واحدهای راکد کلاردشت

نوشهر- ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در بیست و پنجمین کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران که در کلاردشت برگزار شد، ۱۸ طرح مورد بررسی قرار گرفت و برای این تعداد ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

نادعلی کهنسال روز دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مازندران در سالن اجتماعات فرمانداری کلاردشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد چهار واحد صنعتی، سه طرح شیلاتی، چهار طرح کشاورزی و سه طرح میراث فرهنگی و بقیه نیز سایر موارد بوده است.

وی اظهارداشت: یک مورد از این تعداد که خیلی مهم و مربوط به شهرک صنفی کلاردشت بوده که برای رفع مشکلات آن تدابیری اندیشیده شد.

مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد.

حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.

فیلم|عزمی برای احیای واحدهای راکد کلاردشت

بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.

مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران، در هفدمین سفر شهرستانی با ۴۰ مدیر استانی به کلاردشت سفر کرد تا علاوه بر بازدید میدانی از طرح ها، دیدار چهره به چهره با اقشار مردم و نشست با فعالان اقتصادی، مصوباتی برای حل مشکلات این منطقه داشته است.

دیدار با نمایندگان اقشار مردم، خانواده های معظم شهدا و فعالان سیاسی و اقتصادی، بازدید از طرح های عمرانی، افتتاح بوم گردی و شرکت در جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه های سفر روزه استاندار به شهرستان کلاردشت بوده است.

شهرستان افزون بر ۵۰ هزار نفری کلاردشت در غرب مازندران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha