۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبر: 85274326
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فیلم| معرفی روستاهای مقصد گردشگری مازندران به عنوان مناطق بوم‌گردی

نوشهر- ایرنا - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: قصد داریم روستاهای مقصد گردشگری این استان را به عنوان مناطق بومگردی معرفی کنیم.

مهدی ایزدی روز یکشنبه در آیین افتتاح یک واحد بومگردی در روستای شکرکوه کلاردشت در گفت و گو با ایرنا افزود: با تحقق این راهبرد علاوه بر فراهم شدن زمینه اشتغالزایی، صنایع دستی آن منطقه نیز نمایش داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: هر سرمایه گذار که علاقه مند به سرمایه گذاری در بومگردی در این روستاها هستند این اداره کل حمایت های لازم را برای پیشبرد امور آنان انجام خواهد داد.

فرید اوجی مدیر مجموعه بوم گردی شکرکوه کلاردشت، احیای روستا را از جمله اهداف راه اندازی بومگردی برشمرد و گفت : با راه اندازی این واحد ۶ نفر مشغول به کار شدند.

وی ظرفیت اسکان مسافران در این واحد برای یک شب را ۲۵ نفر اعلام و اضافه کرد: در مجموع برای هر واحد هشت تا ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

اوجی، راه دسترسی خاکی و نامناسب را از مشکلات این واحد بومگردی ذکر کرد و از مسوولان امر برای رفع این مشکل خواستار کمک شد.

فیلم| معرفی روستاهای مقصد گردشگری مازندران به عنوان مناطق بوم‌گردی

بنا به اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیشتر از ۲۵ درصد مسافرانی که به این استان می آیند در روستاها اقامت می کنند.

در سال‌های اخیر ۳۴۲ واحد بوم گردی در روستاهای مازندران راه اندازی و فعال شده که این میزان به گفته مسوولان امر با توجه به تعدد روستاها اندک است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران، در هفدمین سفر شهرستانی امروز با ۴۰ مدیر استانی به کلاردشت سفر کرد تا علاوه بر بازدید میدانی از طرح ها، دیدار چهره به چهره با اقشار مردم و نشست با فعالان اقتصادی، مصوباتی برای حل مشکلات این منطقه داشته باشد.

شماری از اهالی شهرستان کلاردشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن ابراز خوشحالی از این سفر شهرستانی استاندار مازندران، خاطرنشان کردند: شهرستان های غرب مازندران نیاز به رسیدگی بیشتر دارد و ما اهالی کلاردشت از استاندار دولت مردمی می خواهیم چالش های هر منطقه به صورت ریشه ای بررسی و نسبت به حل آنها جهادی رسیدگی کنند.

استاندار مازندران بررسی مسایل و مشکلات و دیدار با نمایندگان اقشار مردم شهرستان از مهمترین اهداف سفر امروز به کلاردشت برشمرد.

فیلم| معرفی روستاهای مقصد گردشگری مازندران به عنوان مناطق بوم‌گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha