۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85274433
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت ۷۳ درصدی طرح جهاد آبرسانی در چگنی

۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۲
کد خبر: 85274433
پیشرفت ۷۳ درصدی طرح جهاد آبرسانی در چگنی

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: طرح جهاد آبرسانی به ۲۲ روستای شهرستان چگنی با پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصد در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا یاسر اکبریان روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات طرح های آبرسانی چگنی اظهار کرد:‌ با نگاه مثبت دولت سیزدهم و حضور فعال بسیج سازندگی در طرح بزرگ جهاد آبرسانی شاهد روند مطلوب این پروژه در سطح استان هستیم و یکی از مناطقی که طرح به شکل مطلوبی در حال انجام می باشد شهرستان چگنی است.

وی افزود: این طرح ها در چگنی شامل آبرسانی به سه مجتمع بزآب، ژریژبان و نرگسه است که با حفر یک حلقه چاه، احداث ۶ باب مخزن به ظرفیت یکهزار و ۶۰۰ مترمکعب، ۲۴ کیلومتر لوله گذاری خط انتقال و ۲ کیلومتر شبکه توزیع در حال انجام می باشد.

اکبریان اضافه کرد: با اتمام طرح جهاد آبرسانی در شهرستان چگنی، ۲۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۶ هزار و ۵۵۲ نفر از آب شرب پایدار و سالم برخوردار خواهند شد.

افشین بازگیر فرماندار شهرستان چگنی نیز ضمن تشکر از تلاش های صورت گرفته جهت تامین آب شرب پایدار این روستاها گفت: جهاد آبرسانی از افتخارات دولت سیزدهم است که موجب آبرسانی به روستاهای محروم زیادی در کشور و استان خواهد شد.

به گزارش ایرنا یکی از گام های مهم دولت سیزدهم در راستای محرومیت زدایی، تسریع در روند آبرسانی به روستاهای دارای مشکلات بی آبی و یا کم آبی است که در این راستا دولت با کمک و حمایت سپاه و استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی در قالب جهاد آبرسانی اقدام می کند.

در این راستا باید ظرف مدت ۳۰ ماه،۱۰ هزار روستای محروم کشور از آب سالم و لوله کشی برخوردار شوند که سهم لرستان در مرحله اول این طرح ۱۲۵ روستا می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha