۶۵ درصد عملیات آبرسانی به روستاهای محروم لرستان اجرا شد

خرم‌آباد - ایرنا - مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه ۶۵ درصد عملیات آبرسانی به روستاهای محروم این استان در قالب طرح جهاد آبرسانی تاکنون اجرا شده است، گفت: ۸۰ روستای لرستان تا ایام الله دهه مبارک فجر از آب شرب سالم بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ احسان جهانبخش روز چهارشنبه در نشست کارگروه بسیج سازندگی لرستان، اظهار کرد: این استان در زمینه جهاد آبرسانی به روستاهای محروم نسبت به سایر استان های کشور پیشرو است، گرچه موانعی وجود دارد، اما روند پیشرفت مطلوب است.

وی افزود: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای آبرسانی به روستاهای محروم با شرکت آب و فاضلاب استان قراردادی با اعتبار چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال منعقد کرده که تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آن معادل ۵۶ درصد دریافت شده و سه هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال معادل ۷۵ درصد هم پیشرفت ریالی پروژه و پیشرفت سامانه ای طرح نیز ۶۵ درصد بوده است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان با بیان اینکه لرستان تنها استانی در کشور است که لایه ضرر و زیان در اجرای این طرح نداشته است، افزود: تاکنون ۳۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه اجرا شده و نزدیک هشت حلقه چاه نیز حفر و ۱۷ باب مخزن آب به حجم سه هزار مترمکعب احداث و ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب نیز در دست اجراست.

سرهنگ جهانبخش با اشاره به اینکه تاکنون آب شرب ۶۱ روستا وصل شده است، بیان کرد: پیش بینی می کنیم تا ایام دهه فجر آبرسانی به ۷۰ تا ۸۰ روستا به مرحله بهره برداری برسد و جمعیتی در حدود ۸۰ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا فروردین ماه عدد روستاهای بهره مند از آب شرب را به ۱۰۰ روستا می رسانیم.

مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان عنوان کرد: طبق توافقات انجام شده به محض اینکه پروژه به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برسد، قرارداد دوم با اعتبار ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال منعقد و اولین استانی خواهیم شد که قرارداد دوم آن منعقد خواهد شد.

جهانبخش با اشاره به طرح ملی از آبخیز تا جالیز نیز یادآور شد: تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد ریال برای انجام این طرح تخصیص و ۸۰ کیلومتر نیز حجم عملیات انجام شده ایجاد کانال های آب بر کشاورزی است که ۴۰۰ درصد عملکرد ثبت شده و سالی ۳۴۰ میلیارد ریال افزایش عملکرد گندم خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: این طرح ۹۳۰ میلیارد ریال تخصیص اعتبار دارد که در صورت تحقق آمادگی داریم ۱۵۰‌ کیلومتر کانال آب بر کشاورزی را تحویل روستاییان دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha