تظاهرات گسترده در آتن، مادرید، دارالبیضا و بیروت در محکومیت جنایات صهیونیستی در غزه +ویدئو
تظاهرات گسترده در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

تهران – ایرنا – در ادامه فراخوان ها در حمایت از مردم مظلوم غزه، تظاهرات گسترده ای در شهرهای آتن، مادرید، والنسیا، دارالبیضا و بیروت در همبستگی با اهالی غزه و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عربی، شمار زیادی از لبنانی ها امروز یکشنبه در بیروت پایتخت این کشور گردهم آمدند و حمایت خودشان از قضیه فلسطین و مردم مظلوم غزه را اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین جنایات رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن اهالی بی دفاع غزه را محکوم کردند.

در یونان نیز، اتحادیه های کارگری با انتشار فراخوانی در حمایت از غزه، تظاهرات گسترده ای برگزار کردند. احزاب یونان نیز خواستار ارسال کمک های بشردوستانه به غزه شدند. همچنین جمعیت های عربی مقیم یونان نیز فعالیت های گسترده ای را برای رساندن صدای فلسطینی ها به جامعه یونان برگزار کردند.

در اسپانیا نیز، در حمایت از مردم مظلوم غزه تظاهرات گسترده ای در مادرید پایتخت این کشور و همچنین شهر والنسیا برگزار شد.

در کشور مغرب نیز، دهها هزار تظاهر کننده روز یکشنبه در راهپیمایی گسترده ای در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس شرکت کردند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی پرچم های مغرب و فلسطین و همچنین تصاویر مسجد الاقصی را برافراشتند و شعارهایی در حمایت از ملت فلسطین و مردم مظلوم غزه سر دادند.

به گزارش ایرنا، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال سرزمین فلسطین و محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، مقاومت فلسطین در روز هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیاتی موسوم به عملیات «طوفان الاقصی» را آغاز کرد تا زمینه آزادسازی کامل سرزمین فلسطین، بازگشت آوارگان فلسطینی و گسترش صلح در منطقه با انحلال رژیم غاصب فراهم شود.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، تجاوزگری و جنایت رژیم اسراییل علیه فلسطینی ها در این ۲۳ روز تاکنون منجر به شهادت بیش از هشت هزار فلسطینی در غزه و مجروح شدن هزاران نفر دیگر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha