۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85274888
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شاعر مجموعه" چوپی آواز" در چهارمحال و بختیاری درگذشت

شهرکرد- ایرنا- مرید محمدی پژوهشگر و شاعر پیشکسوت و برجسته استان چهارمحال و بختیاری بامداد هشتم آبان در سن ۷۹ سالگی در شهرکرد درگذشت.

به گزارش ایرنا، مجموعه شعر فجر آوران خیبر(۱۳۶۲)، دوستی شاید… (۱۳۸۲) ، چوپی آواز «بختیاری سروده‌ها» (۱۳۹۵) و تصحیح مجموعه های دیوان ملازلفعلی بختیاری(۱۳۸۰)، شیدای دهکردی از جمله آثار این شاعر بزرگ است.

شاعر مجموعه" چوپی آواز" در چهارمحال و بختیاری درگذشت

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه اول تیرماه در سفر به چهارمحال و بختیاری از مرید محمدی شاعر پیشکسوت این عیادت کرد و جویایی سلامتی وی شد.

رییس بنیاد ایرانشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص این شاعر پیشکسوت گفت: استاد مرید محمدی، شاعر، پژوهشگر، ناشر، استاد دانشگاه و یک معلم توانمند در حوزه ادبیات بود و در حوزه شعر دانش‌آموزی و دانشجویی سالها تلاش کرد.

عباس قنبری عدیوی افزود: استاد مرحوم مرید محمدی از موسسان و گردانندگان انجمن‌های شعری نیز بود و گستره فعالیت وی نه تنها در چهارمحال و بختیاری بلکه در استان‌های زاگرس‌نشین، خوزستان و اصفهان نیز بود.

وی تصریح کرد: استاد در شعر آیینی، حماسی و عاشورایی و همچنین شعر نو جایگاه والایی در حوزه شعر و ادبیات کشور دارد و پژوهش‌های متعددی در خصوص شخصیت‌های مهم استان از جمله شیدای دهکردی، ملازلفعلی و داراب افسر بختیاری انجام داده است.

رییس بنیاد ایرانشناسی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: استاد مرید محمدی در پرورش ذوق ادبی جوانان و نوجوانان نیز گام‌های جدی برداشت و اگر بخواهیم این شاعر نام‌آشنا را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم که وی از مفاخر فرهنگی کشور به شمار می‌رود.

قنبری غزلسرایی را از ویژگی‌های برجسته استاد مرید محمدی برشمرد و گفت: وی در مورد بیان مسائل اجتماعی در قالب غزل توانمندی خاصی داشت و عضو انجمن‌های مختلف از جمله انجمن ایران‌شناسی نیز بود.

شاعر مجموعه" چوپی آواز" در چهارمحال و بختیاری درگذشت

مرید محمدی؛ معلم محبوب و شاعر خوش‌ذوق

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در پیامی با تسلیت فوت استاد مرید محمدی، آورده است: معلم محبوب و شاعر خوش‌ذوق از میان ما پرکشید و به سوی ابدیت رهسپار شد.

پیام احمدی افزود: این ضایعه را به خانواده، شاگردان و ارادتمندان ایشان، جامعه فرهنگی و هنری تسلیت عرض کرده و از درگاه الهی برای آن فقید سعید طلب غفران، رحمت و علو درجات و همنشینی با اولیا و برای بازماندگان صبر مسالت داریم.

به گزارش ایرنا، آیین تشییع و خاکسپاری پیکر استاد مرید محمدی روز پنجشنبه در قطعه نام‌آوران آرامستان شهرکرد برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha