۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85275125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیکوکاران ۱۲۹ زندانی را در گیلان آزاد کردند

۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبر: 85275125
نیکوکاران ۱۲۹ زندانی را در گیلان آزاد کردند

رشت - ایرنا - رییس ستاد دیه استان گیلان گفت: ۱۲۹ زندانی جرایم غیرعمد با یک هزار و ۳۵۹ میلیارد ریال بدهی با همت خیران و مردم نوعدوست آزاد و به آغوش خانواده‌ بازگشتند.

علیرضا یزدانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۱۶ نفر از این افراد مرد و بقیه آنان زن هستند که به دلیل محکومیت‌های ناشی از جرایم غیرعمد از بند زندان‌های استان آزاد شدند.

وی با تقدیر از همکاری شکات در راستای مختومه شدن این پرونده‌ها، بیان کرد: شاکیان و طلبکاران با چشم‌پوشی از هشت درصد اصل بدهی، نقش پررنگی در رهایی زندانیان یادشده داشتند.

یزدانی با اشاره به همکاری خوب قضات محاکم در خصوص پذیرش اِعسار (در حقوق ایران به وضعیت شخصی گفته می‌شود که به دلیل عدم دسترسی به مال خود یا کافی نبودن دارایی، قدرت پرداخت دیون (بدهی‌ها) یا هزینه دادرسی خود را نداشته باشد.)مددجویان جرائم غیر عمد اضافه کرد: در سال جاری حدود هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال از محل پذیرش اعسار در مراجع قضایی موافقت شد که این امر کمک بسیار شایانی به مددجویان غیرعمد بوده و این افراد مبلغ باقیمانده را می‌بایستی به صورت اقساط به شکات پرداخت کنند.

وی به کمک‌های خیران و نیکوکاران این استان نیز اشاره و ادامه داد: با توجه به تکالیف قانونی اساسنامه و شیوه‌نامه‌های ارسالی از سوی ستاد دیه کشور، تمام تلاش مجموعه ستاد دیه در استان بر این اصل است که تمامی مبالغ خیران به نیت آنان و فقط برای آزادی زندانیان ناتوان از پرداخت دین هزینه شود و ما به این تکلیف استواریم.

رییس ستاد دیه گیلان بیان کرد: بر این اساس، از ابتدای امسال نیز تاکنون ۸۸ میلیارد ریال از طریق خیران و نیکوکاران برای آزادی این ۱۲۹ زندانی غیرعمد تامین و پرداخت شده است.

یزدانی با اشاره به حضور بیش از ۴۰۰ زندانی غیرعمد در گیلان گفت: از خیران و نیکوکاران نوع‌دوست که همیشه یار و یاور ستاد دیه استان بوده و هستند، درخواست داریم مثل همیشه با همت آنان بتوانیم زمینه آزادی این افراد را هم فراهم کرده و آنان را به آغوش خانوادهایشان بازگردانیم.

وی افزود: شماره حساب ستاد دیه نزد بانک تجارت به شماره ۰۸۰۰۲۰۹۹۰۰ و شماره کارت این ستاد به شماره ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۵۱۶۴۹۸ آماده دریافت کمک‌های خیران و نیکوکاران برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha