۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85075041
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۴ زندانی جرایم غیرعمد در آستارا آزاد شدند

آستارا- ایرنا- دادستان آستارا از فراهم شدن زمینه آزادی ۴۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با کمک خیران این شهرستان، انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه استان گیلان در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یاسر همدمی چهارشنبه‌شب در جشن گلریزان در مصلی آستارا با تبریک سالروز ولادت امام حسن (ع) اظهار کرد: این زندانیان با جمع‌آوری بیش از ۲۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ از زندان آستارا آزاد شدند که کمک‌ها در مقایسه با سال پیش از آن (سال ۱۴۰۰) حدود چهار میلیارد ریال افزایش داشت.

وی افزود: ۱۷ نفر محکوم مالی نیز در حال حاضر در زندان آستارا دوران محکومیت خود را می‌گذرانند و حدود ۱۴۰ میلیارد ریال بدهی دارند که بدهی ۲ نفر از آنها مبلغی هنگفت، حدود ۷۰ میلیارد ریال است و مجموع بدهی ۱۵ نفر دیگر هم به حدود ۷۰ میلیارد ریال می‌رسد.

دادستان آستارا بیان کرد: اگر بخشی از بدهی‌های این زندانیان با کمک خیران تامین شود، در بیشتر موارد شاکیان نیز آماده رضایت دادن هستند که امید می‌رود با کمک خیران محترم زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده‌هایشان فراهم گردد.

وی با اشاره به جایگاه انفاق در قرآن اضافه کرد: خداوند در آیه ۱۹۵ سوره بقره خطاب به مومنان می‌فرماید که در راه خدا انفاق کنند، با ترک انفاق خود را به هلاکت نیافکنند و نیکی کنند که خداوند نیکوکاران را دوست دارد؛ همچنین در آیه ۳۹ سوره سبا خداوند می‌فرماید هر آن چیزی که در راه خدا انفاق شود، خدا عوضش را می‌دهد.

همدمی عنوان کرد: جشن گلریزان سنت حسنه‌ای است که هر سال در ماه مبارک رمضان با مشارکت خیران محترم برگذار می‌شود و امسال نیز این جشن با شب ولادت کریمه اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) همزمان شده است که همانند پدر بزرگوارشان امام علی (ع) که در جوانمردی و بخشندگی بی‌مانند بود، در سه دوره متوالی تمامی دارایی خویش را در راه خدا انفاق کرد.

وی گفت: مردم شهرستان آستارا نیز در مهربانی، برادری و نوع‌دوستی زبانزد هستند که این امر مایه افتخار است و باید قدردان همه خیران عزیز باشیم؛ امید می‌رود مجموعه این اقدام‌ها موجب نزول رحمت و عاقبت بخیری همه ما بشود و در این راستا دست نیاز به درگاه احدیت بلند کرده و دعا می‌کنیم که همه زندانیان آزاد شوند.

۴۴ زندانی جرایم غیرعمد در آستارا آزاد شدند

خیران با الگوگیری از امام حسن (ع) به آزادی زندانیان کمک کنند

امام‌جمعه آستارا نیز در این جشن گفت: امید می‌رود با الگوگیری از امام حسن (ع) که سه بار همه ثروتشان را یک‌جا و چندین بار بخشی از ثروتشان را با فقرا و نیازمندان تقسیم کردند، این جمع با کمک‌های ارزشمندشان بتوانند با آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، خانواده‌هایی را خوشحال کنند و سایه یک پدر و همسر را بر سر آنها را بگسترانند.

حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی افزود: یکی از کارهای سختی که در قیامت به تعبیر قرآن در پیش داریم، عبور کردن از گردنه‌های سخت آخرت است و خداوند گذر از این گردنه‌های سختی که بندگان از درکشان عاجز هستند را در گرو آزاد کردن یک برده عنوان می‌کند و امروز که به لطف اسلام چیزی به نام برده‌داری وجود ندارد، با کمک به افراد گرفتار ممکن می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از موارد هشتگانه مصرف زکات در بیان قرآن نیز کمک به کسانی است که گرفتار هستند، به دلیل بدهی و یا سایر مسائل مالی به زندان افتادند و این موارد نیز جزو آزاد کردن افراد به شمار می‌آید که می‌تواند در قیامت به انسان کمک کند؛ چنان‌که رسیدگی به نیازمندان و ایتام می‌تواند انسان را از گردنه سخت قیامت عبور دهد.

امام‌جمعه آستارا اضافه کرد: افرادی به یقین امروز در زندان چشمشان به دستان پرمهر خیران است که جزو نیازمندان هستند و موضوعیت دارد که آنها را از بند زندان آزاد کنیم و به آغوش خانواده‌هایشان بازگردانیم.

۴۴ زندانی جرایم غیرعمد در آستارا آزاد شدند

رستگاری قرار گرفتن بخشش به عنوان رهاورد زندگی است

فرماندار آستارا در ادامه گفت: پس از چند سال زندگی، تلاش و جمع‌آوری مال برخی از بزرگان و سخاوتمندان بخشش را رهاورد زندگی خود قرار می‌دهند و هرچه زودتر انسان به این نتیجه برسد که در یک زندگی اجتماعی حادثه‌هایی که در اطرافش اتفاق می‌افتد به او هم ربط دارد، آن هنگام زمان رستگاری است.

عنایت رضایی‌پور افزود: خوشا به حال آنهایی که با دلی سخاوتمند در این مجلس شرکت کردند و انتظار می‌رود بزرگانی که از مسائل مادی بهره‌ای برده‌اند حتی اگر در این جمع حضور ندارند، در این زمینه گام بردارند؛ زیرا ماه رمضان زمان خودسازی است و چقدر خوب می‌شود که در کنار این خودسازی انسان دست سخاوت خود را دراز کند و به همنوعانش کمک نماید.

وی اظهار کرد: آستارا شهرستان ظرفیت‌ها، رشد و تعالی است و در بیش از یک سال گذشته دولتمردان بر خود وظیفه دانستند کمک کنند و زیرساخت‌ها و مسیر توسعه را تقویت نمایند که کارهای خیلی خوبی در این راستا انجام شده است.

فرماندار آستارا نگاه دولت در آستارا در راستای انجام امور زیربنایی عنوان کرد و گفت: هرچه زیرساخت‌ها قوی‌تر و محکم‌تر باشد بیکاری کمتر می‌شود، هرچه بیکاری کمتر باشد اشتغال بیشتر می‌شود و در نتیجه افراد کمتر درگیر بحث مشکلات مالی و زندان می‌شوند.

وی با اشاره به تعهد مسئولان دولت سیزدهم در آستارا، اضافه کرد: کارهای خیلی خوبی از جمله در زمینه بندر و گمرک انجام شده و در بحث ریلی نیز کارهای خوبی در حال انجام است؛ پل جدیدی نیز در حال ساخت است که همه این اقدام‌ها زمینه اشتغال را در این شهرستان ایجاد می‌کند.

رضایی‌پور عنوان کرد: به‌کارگیری افراد در پروژه‌ها موجب اشتغال بیشتر، بدهی کمتر و زندگی روان‌تر می‌شود و در کنار این کارهایی که از سوی دولت انجام می‌گیرد افراد سخاوتمندی به این نتیجه رسیدند که باید به هم‌نوعان خود کمک کنند این باعث افتخار است.

وی با اشاره به همدلی و همکاری مسئولان بیان کرد: اگر نارسایی‌هایی در سطح جامعه وجود دارد، انتظار می‌رود افراد خیر پا پیش بگذارند چنین کارهای خوبی را به سرانجام برسانند و کاستی‌ها را برطرف کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha