۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85275141
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید بذر گندم پاییزه گلستان نیاز است

گرگان- ایرنا- مدیرکل جهادکشاورزی گلستان نداشتن خط اعتباری کافی برای خرید بذر گندم را یکی از چالش‌های مهم حوزه تولید این محصول راهبردی در استان دانست و گفت: در فصل زراعی پیش‌رو به حداقل ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تامین بذر مورد نیاز کشاورزان نیازمندیم.

به گزارش ایرنا، محمد برزعلی روز دوشنبه در نشست مشترک مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مدیران مجموعه جهاد کشاورزی گلستان افزود: سالانه ۸۰ هزار تن بذر گندم برای زراعت این محصول در استان نیاز است که ۴۰ هزار تن آن توسط جهادکشاورزی و بقیه از سوی بهره‌برداران تامین می‌شود.

وی خواستار همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای برخورداری از این خط اعتباری در رشد تولید محصولات کشاورزی به خصوص گندم گلستان شد.

مدیرکل جهادکشاورزی گلستان وارد نشدن کنجاله سویا از پنج هفته قبل به استان، تخصیص ندادن مناسب تسهیلات تبصره ۱۸، قیمت گذاری دستوری برای محصولاتی مانند مرغ، تبیین ناکافی ساختار بازرگانی و نداشتن کفایت کود شیمیایی را از چالش‌های کشاورزی این استان برشمرد.

برزعلی به طرح‌های سفر اول رییس جمهور به گلستان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: با تخصیص به موقع اعتبارات و تسهیلات و حمایت دولت، در سفر دوم یک واحد لبنی با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ راس گاو شیرده به عنوان نخستین زنجیره تولید شمال کشور در کردکوی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از کسب رتبه عالی در میان استان های کشور با هزار و ۸۳۰ امتیاز از سوی گلستان خبر داد و گفت: این موفقیت براساس شاخص‌های تولید گندم، دانه‌های روغنی و مرغ، امور اراضی، منابع و طبیعی و برنامه‌ ریزی از جمله کشت قراردادی گندم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha