شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در کردستان تشکیل شد

سنندج- ایرنا- رئیس کل دادگستری کردستان گفت:شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان راه‌اندازی و برای افرادی که به هر نحوی در فرآیند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مرتکب تخلف شوند، پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی کردستان اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی به لحاظ کثرت نامزدها و حوزه های انتخابی از اهمیت ویژه ای در کشور برخوردار است و در صورت برگزاری باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم، برگ زرین دیگری در کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی به ثبت خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه زمانی امنیت و سلامت انتخابات تضمین می شود که همه آحاد جامعه بر مدار قانون رفتار و عمل کنیم، افزود: بر اساس بخشنامه ریاست محترم قوه قضاییه، ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان کردستان تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: شعب ویژه ای برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در حوزه های قضایی استان تشکیل شده و به این دسته از جرایم در شعب دادسرا و دادگاه رسیدگی خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: لازم است که دستگاه های متولی و ذیصلاح نسبت به اعلام گزارش تخلفات و جرایم انتخاباتی اقدام کنند تا مرجع قضایی با تشکیل پرونده برای متخلفین با آنها به صورت قانونی برخورد کند.

وی افزود: هدف اصلی این ستاد برگزاری انتخابات سالم، امن و با مشارکت حداکثری است و قبل از هر برخوردی، پیشگیری در دستور کار این ستاد قرار دارد.

رئیس کل دادگستری کردستان بر لزوم تشکیل جلسه توجیهی بین اعضای هیات اجرایی و هیات نظارت بر انتخابات در استان تاکید کرد و افزود : همچنین با نظارت ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان، جلسه ای با نامزدهای تایید صلاحیت شده و همچنین احزاب و جناحهای مختلف استان تشکیل شود.

حجت الاسلام حسینی بر رعایت اصل بی طرفی در بین مقامات و مدیران استان تاکید کرد و گفت: اقدامات نامزدهای رد صلاحیت شده رصد خواهد شد و در صورت احراز اقدامات مجرمانه، با آنها بصورت قانونی برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری کردستان با اشاره به اقدامات غیر قابل انکار نظام مقدس جمهوری اسلامی در رشد و توسعه استان، بر نقش خطیر صداوسیما در تبیین این اقدامات برای مردم تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: دشمن با ایجاد فضای آلوده و مسموم در بین جوانان و نوجوانان سعی در دلسرد کردن آنها نسبت به نظام دارد و وظیفه رسانه های جمعی خنثی سازی این توطئه دشمن است.

وی همچنین در ادامه بر رصد مستمر و مداوم کانالهای فضای مجازی و برخورد با هنجارشکنان تاکید کرد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه ضمن محکومیت جنایات وحشیانه صهیونیستها در سرزمینهای اشغالی، اظهار کرد: رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی با به شهادت رساندن جمع کثیری از کودکان و زنان بی گناه، تمامی معاهدات بین المللی را زیرپا گذاشته و امیدواریم به فضل خداوند شاهد نابودی و ریشه کنی این رژیم و موفقیت و پیروزی جبهه مقاومت باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان هم از برگزاری جلسات این ستاد قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات خبر داد و افزود : از وظایف این ستاد پایش و رصد مداوم فعالیتهای انتخاباتی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جرایم، ایجاد هماهنگی بین دستگاههای عضو ستاد، تبیین و تعیین برنامه های پیشگیرانه و هماهنگی و تعامل مداوم با هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات است.

رضا اعظمی ادامه داد: انعکاس فوری شرح جرایم مهم، توجیه، ارشاد و انذار تشکلها، احزاب و ستادهای تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی مفاد قانون و جرایم از طریق رسانه‌های جمعی و انعکاس رسمی اقدامات مجرمانه دستگاه ها و نهادها نیز از دیگر وظایف این ستاد است.

رئیس دفتر شورای نگهبان در کردستان هم اظهار کرد: ۳۵۸ نفر از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ثبت نام خود را نهایی کرده اند.

مرتضی مهتابی افزود: از این تعداد ۱۱۶ نفر در حوزه انتخابی سنندج، دیواندره و کامیاران، ۷۰ نفر در حوزه انتخابی مریوان و سروآباد، ۶۷ نفر در حوزه انتخابی قروه و دهگلان، ۴۰ نفر در حوزه انتخابی سقز و بانه و ۶۵ نفر در حوزه انتخابی بیجار و حسن آباد یاسوکند هستند.

در این جلسه مدیران دستگاههای اجرایی به ارائه برنامه‌های خود در خصوص برگزاری انتخابات سالم در استان پرداختند و مصوباتی به تصویب رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخابات استان کردستان رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha