۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85275257
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تربیت سیاسی دانش آموزان موجب حضور آگاهانه آنها در انتخابات می‌شود

همدان- ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: تربیت سیاسی دانش آموزان با ایجاد نگرش، دانش و مهارت موجب می شود آنها به عنوان شهروند فعال و آگاه در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن رضانیا روز دوشنبه در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به ضرورت شکل‌گیری ساختاری جدید در آموزش و پرورش برای تربیت نسلی با نگرش سیاسی و اجتماعی اظهار کرد: تربیت سیاسی و اجتماعی از مهمترین ساحت‌های اساسی نظام آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: تربیت سیاسی نیاز امروز دانش آموزان و از اهداف جدی سند تحول آموزش و پرورش بشمار می‌آید و باید به شکل برجسته رسیدگی شود.

رضانیا با تاکید بر اینکه دستگاه‌های فرهنگی در انتخابات ورود کنند و اثربخش باشند افزود: اولویت امسال کشور انتخابات است و برپایی اردوهای راهیان نور و پیشرفت می‌تواند در زمینه افزایش مشارکت انتخاباتی راهگشا باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: برنامه ویژه آموزش و پرورش برای آگاهی بخشی و حرکت به سمت افزایش مشارکت رای اولی ها طراحی شود و آموزش و پرورش نقش آفرینی کند تا شاهد مشارکت چشمگیر فرهنگیان و دانش آموزان در انتخابات باشیم.

رضانیا با بیان اینکه نسل جوان از دستاوردهای انقلاب بی خبر هستند افزود: اوقات فراغت دانش آموزان نباید منحصر به ایام تابستان باشد و آموزش و پرورش در طول سال برای اوقات فراغت آنها برنامه ریزی و طراحی کند.

وی، تجربه اردوی راهیان نور را مطلوب و اثربخش خواند و اظهار کرد: اردوهای راهیان پیشرفت و امید با قوت بیشتری برای دانش آموزان اجرایی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: برنامه فراگیر پرورشی طرح ارزشمندی در ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و پرورشی است که به همه مدارس ابلاغ شده و تمام فعالیت‌های فرهنگی مدارس در قالب برنامه های فراگیر پرورشی صورت می گیرد.

رضانیا با تاکید بر اینکه طرح فراگیر پرورشی آسیب شناسی و نقاط قوت و ضعف شناسایی شود افزود: سند تحول بنیادین به صورت رسمی از اول دیماه اجرا می شود که شاخص های لازم در تقویت نقش معلمان در آن تشریح شده است.

وی اظهار کرد: اقدامات راهگشایی برای رفع نواقص آموزش و پرورش و ساماندهی نیروی انسانی انجام شده است و این روند رو به رشد است.

رضانیا، مشکلات مردم غزه را مشکل جهان اسلام و بشریت برشمرد و تصریح کرد: شاهد افتخارآفرینی جبهه مقاومت در مقابل جبهه کفر هستیم که رزمندگان جبهه مقاومت مجاهدانه در برابر هیمنه پوشالی آمریکا ایستادند و امروز رژیم غاصب صهیونیست اعتراف کرده که رو به زوال است و نیروهای استراتژیک نظامی آمریکا در آنجا مستقر شده اند که از پس نیروهای مقاومت بر نمی‌آید.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این نشست گفت: در راستای برگزاری اجلاسیه دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان هزار و ۹۸۰ یادواره دانش آموزی و ۲۵ یادواره شهرستانی در استان همدان برگزار شد.

رضا زارعی اظهار کرد: یادواره هزار و ۳۰۰ شهید دانش آموز و فرهنگی استان همدان نیز با حضور چهار هزار و 500 دانش آموز دختر با حضور فرماندهان کشوری و با محوریت گرامیداشت مرحوم خواهر دباغ در سالن ۶ هزار نفری سردار شهید سلیمانی برگزار شد و خاطره بیاد ماندنی به جا گذاشت.

وی با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش همدان افزود: با همکاری دانشگاه فرهنگیان از ظرفیت دانشجو معلمان برای پر کردن کلاس های خالی استفاده شده است.

سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مدارس استان همدان با حضور ۳۲۸ هزار دانش آموز در ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس و ۲ هزار و ۶۴۰ مدرسه، ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس با شعار "ایران قوی و مدرسه قوی" آغاز شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha