گذرگاه رفح هنوز بسته است/جامعه صهیونیستی فردای آتش بس از هم خواهد پاشید

تهران - ایرنا - نشست همبستگی شبکه زنان با کودکان و زنان غزه، در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد و نماینده حماس در ایران در این نشست از بسته بودن گذرگاه رفح خبر داد.

به گزارش ایرنا نشست همبستگی شبکه زنان با کودکان و زنان غزه، روز دوشنبه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد و خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران در این نشست اظهار داشت: مردان، زنان و کودکان در غزه ایستاده‌اند و خانه‌های خود را ترک نمی‌کنند و میگویند روی خرابه‌های خانه خود خیمه زده و به زندگی خود ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه تا امروز هنوز گذرگاه رفح بسته است و هزاران کامیون کمک‌های انسان دوستانه و کمک‌های پزشکی پشت این گذرگاه مانده است؛ گفت: پیش از این نشست با پزشکان بیمارستان الشفا صحبت کردم، نوع زخم در بدن شهدا بسیار عجیب است و ده‌ها سال است که مانند این زخم‌ها را ندیده‌اند.

قدومی با بیان اینکه رژیم اشغالگر از اسلحه ممنوعه استفاده می‌کند که همان فسفر سفید است که استفاده از آن بعد از جنگ جهانی دوم ممنوع شده بود، خاطرنشان کرد: خاصیت فسفر سفید این است که به دنبال اکسیژن در بدن است و استخوان‌های بدن را آب می‌کند و یک بدن کامل، مانند کیسه گوشت می‌شود و حتی حالت چشم‌ها نیز تغییر می‌کند و پیکر قابل شناسایی نیست.

نماینده حماس در ایران با اشاره به حمایت کشورهای غربی از جنایت‌های رژیم اشغالگر، افزود: فرانسه، بریتانیا، آمریکا، یونان و سایر کشورها با اسرائیل هستند و حمایت خود را اعلام می‌کنند اما آیا سران اتحادیه عرب از فلسطین اعلام حمایت می‌کنند.

گذرگاه رفح هنوز بسته است/جامعه صهیونیستی فردای آتش بس از هم خواهد پاشید


نقش و فایده سران اتحادیه عرب چیست

وی با طرح این پرسش که نقش و فایده سران اتحادیه عرب چیست، افزود: بیش از ۲ میلیارد مسلمان در جهان هستیم و تنها جامعه جهانی عرب با ۴۵۰ میلیون نفر بیشتر از جامعه آمریکا هستند؛ آیا اینها نمی‌توانند کاری برای حمایت از فلسطین انجام دهند.

قدومی با تاکید بر اینکه امدادهای مالی و بودجه اسرائیل توسط اروپا تامین می‌شود، افزود: تنها مردمی که در قرن جاری تحت اشغال قرار دارند، مردم فلسطین هستند و اشغالگری باید به پایان برسد.

نماینده حماس در ایران ادامه داد: نقطه بنیادین، نقطه اشغال است و در حالی که ده‌ها قطعنامه علیه اسرائیل تصویب شده است اما سازمان ملل این قطعنامه‌ها را اعمال نکرده است.

قدومی، دفاع را حق مشروع مردمی دانست که در اشغال زندگی می‌کنند و اظهار داشت: مردمی که در اشغال زندگی می‌کنند باید بتوانند با هر چیزی که می‌توانند، از حق مشروع خود دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه ساکنان شهرک‌های صهیونیستی از کشورهای اروپایی و سایر کشورهای حامی اسرائیل هستند، افزود: در حالی‌که سیاست خارجی آمریکا در غرب آسیا و خاورمیانه مبتنی بر به پایان رساندن ساخت شهرک‌های صهیونیست اعلام می شود اما بیش از ۲۰ هزار تایلندی و حتی شهروندان آلمانی، آمریکایی و سایر کشورها در شهرک‌های صهیونیستی زندگی می‌کنند.

کشورهای جهان نباید به شهروندان خود اجازه دهند که در شهرک‌های اسرائیلی زندگی کنند و نباید آنها را به شهرک های صهیونیستی بفرستند، طوفان الاقصی جنگی مشروع و قانونی برای فلسطینیان است.


وی با تاکید بر اینکه لفظ غیرنظامیان برای ساکنان شهرک‌های صهیونیستی صحیح نیست، ادامه داد: ارتش پشتیبانی اسرائیل ۴۰۰ هزار نفر هستند که تنها ۲۵۰ هزار نفر از آنها همان شهرک‌نشین‌ها هستند که سلاح دارند و آموزش نظامی دیده‌اند و ساکنان کرانه باختری به دست آنان به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: مسئولیت کشتار شهروندان و ساکنان شهرک‌ها که از آنها به غیرنظامیان تعبیر می‌شود؛ با اسرائیل و نیروهای اشغالگر است؛ اگر به زبان بین المللی غیرنظامی هستند چرا در شهرک‌های غیرقانونی ساکن هستند؟

قدومی افزود: رژیم اشغالگر تعداد کشته‌شدگان خود را اعلام نمی‌کند؛ برغم اینکه مقاومت شهدای زیادی تقدیم کرده اما بیش از سه هزار اسرائیلی را به هلاکت رسانده و این برای ما یک فرصت طلایی برای انتقام بزرگ است.

به گفته نماینده حماس؛ همچنین صدها سرباز رژیم به دست مقاومت اسیر هستند که بدون بازگشت هفت هزار فلسطینی با خانواده خود، به هیچ عنوان مبادله اسرا شکل نمی‌گیرد.

گذرگاه رفح هنوز بسته است/جامعه صهیونیستی فردای آتش بس از هم خواهد پاشید


عملیات طوفان الاقصی تفاوت اراده و عقیده را در مقابل تکنولوژی نمایان ساخت

حسین رویوران کارشناس مسائل سیاسی نیز در این نشست، گفت: غزه ۳۶۲ کیلومتر است و ماهواره آمریکایی و اسرائیلی بالای سر آنان است اما با این حال در عملیات طوفان الاقصی دشمن را غافلگیر کردند و در حقیقت این غافلگیری برای تمام دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل است که روزانه بیش از چند بار از غزه تصویربرداری می‌کنند و تفاوت‌های روزانه غزه را توسط هوش مصنوعی مشخص می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۲۲ پایگاه نظامی با امکانات وسیع نظامی در مرز غزه وجود داشت و به رغم وجود ۲۲ پایگاه نظامی اسرائیل و ایجاد لشکر غزه، در ساعت اول عملیات همه پایگاه ها سقوط کردند و بخش وسیعی از آنان کشته شده یا فرار کرده و یا به اسارت درآمدند؛ تاکید کرد: بعد از آتش‌بس بسیاری‌ها در اسرائیل محاکمه می‌شوند که چگونه مقاومت موفق به عبور از این دیوار و رسیدن به ۳۰ کیلومتری غزه شد و توانست فرمانده لشکر را از اتاق خواب خود در غزه به عنوان اسیر دستگیر کند؟

به گفته این کارشناس مسائل سیاسی و خاورمیانه، حماس ۷۰ هزار رزمنده دارد اما عملیات را با سه هزار نفر انجام داد؛ اگر با ۵۰ هزار نفر عملیات را انجام می‌دادند تا تل‌آویو پیشروی می‌کردند.

رویوران تاکید کرد: عملیات طوفان الاقصی تفاوت اراده و عقیده را در مقابل تکنولوژی نمایان ساخت و آنچه اتفاق افتاده اهمیت فوق العاده‌ای دارد و نشان دهنده پیروزی بزرگی است.

وی با بیان اینکه مقامات اسرائیل اعلام کردند که شکست به قدری بزرگی است که حتی با حمله زمینی نیز قابل ترمیم نیست؛ افزود: طوفان الاقصی کار بزرگ و عملیاتی برنامه‌ریزی شده بود که باید در دانشکده‌های نظامی تدریس شود.

وی با بیان اینکه دشمن که تعادل خود را در مقابل عملیات طوفان الاقصی از دست داده بود سعی کرد کام مقاومت را با کشتار تلخ کند اما هرچند کشتاری که اسرائیل به راه انداخته شهید، ویرانی و زخمی ایجاد می‌کند اما آنها نمی‌توانند با کشتار معادله را به نفع خود تغییر دهند

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: در ابعاد غافلگیری و نظامی و نوع طراحی عملیات، بسیار دقیق و حساب شده عمل شده و این در حالی است که نسل چهارم فلسطین قصد ترک سرزمین خود را ندارند و معتقدند باید در سرزمین خود بمانند حتی اگر شهید شوند.

به گفته وی، اسرائیل تاکنون در جنگ‌های مختلف، تعداد کمی کشته می‌داد اما ابعاد این جنگ به گونه ای است که ۴ ژنرال کهنه کار ارتش رژیم صهیونیستی در نیروی هوایی صهیونیست وسط جنگ استعفا دادند.

جامعه صهیونیستی فردای آتش بس از هم خواهد پاشید

وی با تاکید بر اینکه جامعه صهیونیستی فردای آتش بس از هم خواهد پاشید، تاکید کرد: دشمن از اینکه اعلام کند جنگ زمینی را آغاز کرده، خجالت می‌کشد، مزیت مقاومت جنگ در روی زمین و زیر زمین است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: آمریکایی‌ها در این جنایت همگام با رژیم صهیونیستی هستند؛ اسرائیل از طرف آمریکا اداره می‌شود و طراحان جنگی که در عراق بودند برای آموزش جنگ شهری به اسرائیل وارد شده‌اند.

به گفته وی، وحدت امت اسلامی یکی از دستاوردهای این جنگ است و در کنار این حماسه و شهادت طلبی در غزه، همبستگی اسلامی و تفکر امت اسلامی در حال شکل‌گیری است.

گذرگاه رفح هنوز بسته است/جامعه صهیونیستی فردای آتش بس از هم خواهد پاشید


خواسته یا ناخواسته پیروزی مردم غزه و مقاومت به نام انقلاب اسلامی تمام می‌شود

سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه نیز در این نشست با بیان اینکه جهان جدیدی در حال شکل گیری است؛ اظهار داشت: همه ساختار قدرت در جهان در حال تغییر است و این تغییر در افول آمریکا تسریع ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر آمریکا به میدان نیامده بود، رژیم صهیونیستی در طی ۳ تا ۴ روز فرو می‌باشید، گفت: دنیای جدیدی مبتنی بر گفتمان عدالت محوری است در پی جنگ جاری ایجاد می‌شود.

ابطحی ادامه داد: همزمان در ۱۰ ایالت آمریکا تظاهرات حمایت از مردم غزه ایجاد شده است و سران این کشور متحیر بودند که چه کسانی این افراد را سازماندهی کرده‌اند؛ آنها برای دنیای جدیدی که شکل می‌گیرد با محوریت عدالت تظاهرات می‌کنند.

وی با بیان اینکه خواسته یا ناخواسته پیروزی مردم غزه و مقاومت به نام انقلاب اسلامی تمام می‌شود، اظهار داشت: طی ۴۸ ساعت آینده آتش بس انجام می‌شود و پیروز این میدان قطعاً فلسطینیان خواهند بود.

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه با بیان اینکه برای مردم و کودکان زنان غزه متاثر هستیم، گفت: این پیروزی در ظرف انقلاب اسلامی ریخته می‌شود چرا که امروز تمام گفتمان‌ها از بین رفته‌اند و تنها گفتمان انقلاب اسلامی که گفتمانی عدالت محور است و گفتمان استکبار باقی مانده است.

گذرگاه رفح هنوز بسته است/جامعه صهیونیستی فردای آتش بس از هم خواهد پاشید

در ادامه این نشست بیانیه ای از سوی شبکه ارتباطی سازمان‌های غیردولتی زنان در جمهوری اسلامی ایران قرائت شد؛ در این بیانیه آمده است در پی حملات رژیم کودک کش صهیونیستی به نوار غزه و شهادت رساندن ده‌ها هزار نفر از مردم غیرنظامی به ویژه زنان و کودکان و نسل کشی و نقض حقوق بشر آشکار، شاهد سکوت مرگبار رسانه‌های خبری و مدعیان حقوق بشر هستیم.

حاکمان رژیم منحوس صهیونیستی مقابل چشم جهانیان در حالی به نقض حقوق کودکان و زنان فلسطینی ادامه می‌دهند و تمام معاهدات حقوق بشر را نقض می‌کنند که مجازاتی برای آنان رقم زده نمی‌شود.

شبکه ارتباطی سازمان‌های غیردولتی زنان و مشارکت کنندگان و مدعوین این نشست ضمن همدردی و حمایت از مردم مظلوم غزه به ویژه زنان و کودکان خشم و انزجار خویش را از اقدامات وقیحانه رژیم اشغالگر قدس در جنایات هولناک و کشتار کودکان و زنان غزه اعلام می‌کنند و سکوت بی‌شرمانه مجامع بین المللی و نهادهای مدافع حقوق بشر و حمایت استکبار جهانی از این رژیم جعلی در برابر جنایات روز افزون صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را محکوم کرده و این فاجعه دردناک را به مادران داغدار و کودکان بی‌پناه فلسطینی تسلیت می‌گویند و با آنها همدردی می‌کنند و حمایت قاطع و بی دریغ خود را از ملت غیور فلسطین، غزه، لبنان و تمامی مستضعفان دربند استکبار اعلام می‌کنند.

همچنین حاضرین در این نشست خواستار رایزنی مجامع بین‌المللی، کشورهای اسلامی، کشورهای آزادی‌خواه جهان و پیروان ادیان آسمانی در هر گوشه از جهان به منظور رساندن صدای مظلومیت مردم بی دفاع غزه به افکار عمومی جهان و توجه به حقوق اولیه و حیاتی و توقف سریع کشتار وحشیانه اسرائیلی‌ها نسبت به زنان و کودکان فلسطینی و پایان اشغالگری و خروج رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف شدند.

همچنین از جامعه بین الملل، کشورهای منطقه و انسان‌های آزاد اندیش خواستند با تلاش بر رفع محاصره تحمیلی و بازگشایی مرز رفح و ارسال کمک‌های بشردوستانه به ویژه غذا، دارو، تجهیزات درمانی و سوخت در راستای احقاق حقوق بدیهی مردم فلسطین و ایجاد محیطی امن و ایمن برای زنان و کودکان به ویژه زنان باردار و مجروحان تلاش نمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha