تحلیگر مسائل سیاسی: طوفان‌الاقصی در نتیجه ظلم‌های رژیم صهیونیستی بر فلسطینیان صورت گرفت

تهران- ایرنا- تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی، انجام عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی از سوی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی را به دنبال محاصره شدید و ایجاد فشارهای سنگین اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی این رژیم علیه مردم فلسطین و به خصوص ساکنان غزه دانست.

دکتر حسن امینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا با بیان اینکه، شنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ هجری شمسی یکی از نقاط عطف، مهم و ماندگار در تاریخ معادلات سیاسی و امنیتی منطقه غرب آسیا و بالاخص در روند درگیری های مقاومت فلسطین با رژیم جعلی صهیونیستی محسوب می شود، افزود: مقاومت فلسطین با اینکه در جنگ های متعدد غزه قدرت موشکی و توان نظامی خود را به اشغالگران صهیونیستی نشان داده بود، اما این بار با انجام یک عملیات ترکیبی هوشمند، چندجانبه و دقیق تحت عنوان "طوفان الاقصی" توانست برای نخستین بار از طریق زمینی با نفوذ به عمق سرزمین های اشغالی تحت نفوذ رژیم صهیونیستی ضربات سخت و محکم و بی سابقه ای بر پیکر رژیم صهیونیستی وارد کند.

وی، عملیات اقتدارآمیز طوفان الاقصی را بی سابقه ترین، مهمترین، پیچیده‌ترین، بزرگترین و هوشمندانه ترین عملیات در طول ۵۰ - ۶۰ سال گذشته دانست و افزود: جبهه مقاومت فلسطین با نیروهای اندکی از نیروهای جهادی خود توانست اقدامات بزرگی را انجام دهد.

تحلیگر مسائل سیاسی: طوفان‌الاقصی در نتیجه ظلم‌های رژیم صهیونیستی بر فلسطینیان صورت گرفت

این عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد: عملیات طوفان الاقصی با یک اشراف غیرقابل وصف اطلاعاتی و نظامی و دقت کم نظیر و با غافلگیری سربازان اسرائیلی به طور کامل توانست به نفع مقاومت، معادلات امنیتی، نظامی و سیاسی را تغییر دهد و این عملیات آنقدر غافلگیرانه بود که رژیم صهیونیستی و همچنین مردمان مناطق اشغالی و حامیان غاصب آنها را به یک شوک عظیم فرو برد. تا جایی که یکی از ژنرال های ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که عملیات طوفان الاقصی نه تنها دولت اسرائیل را غافلگیر کرد بلکه این رژیم را در شرایط بحران داخلی سیاسی و اجتماعی ویرانگر و بی سابقه ای گرفتار کرده است.

طوفان الاقصی انعکاس فشار شدید رژیم صهیونیستی به مردم غزه بود

تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال که عملیات طوفان الاقصی چرا از سوی مقاومت به اجرا درآمد، گفت: اگر خواسته باشیم که تحلیل راهبردی از صحنه حوادث فلسطین اشغالی داشته باشیم، این عملیات را باید انعکاس جنایات رژیم صهیونیستی در طول سال های گذشته و حتی ماه های گذشته در فلسطین اشغالی بدانیم.

امینی با بیان اینکه، در طول ماه ها و هفته های اخیر اسرائیل با تهدیدات سیاسی و شرایط داخلی نامناسبی از ناحیه احزاب مخالف دولت دست و پنجه نرم می کرد، افزود: بر همین اساس شاهد تحریک و تهدید امنیتی فلسطینیان ساکن ناحیه کرانه باختری بودیم.

تحلیگر مسائل سیاسی: طوفان‌الاقصی در نتیجه ظلم‌های رژیم صهیونیستی بر فلسطینیان صورت گرفت

وی ادامه داد: با هدف ضربه به مقاومت فلسطین این رژیم به شهرک نشین های غاصب و شرور خود علامت داد و آنها را تحریک کرد که برنامه تهاجمی علیه مسجد الاقصی را به اجرا بگذارند و اقدامات سنگینی علیه مقاومت فلسطین انجام دادند و حتی در شهریورماه امسال ۱۷ عملیات سنگین علیه مناطق اشغالی بویژه غزه انجام داد و بسیاری از فرماندهان و تعدادی از فرماندهان جبهه مقاومت را ترور کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه اظهار داشت: اسرائیل همچنین فشارهای سنگینی را بر مردم غزه وارد کرد و فلسطینیان و بخصوص مردم غزه را با محاصره شدید دچار فشارهای سنگین اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کرد به طوریکه به دلخواه خود آب یا برق را در هر ساعت از شبانه روز قطع می کردند و مردم غزه را در تنگنا قرار داده بودند.

۱۱۰۰ بیمار ساکن غزه سال گذشته به علت ندادن مجوز خروج فوت کردند

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: به لحاظ درمانی نیز مردم غزه با مشکل مواجه شده بودند و اگر یک بیمار قصد خروج از غزه را داشت تا مجوز دریافت نمی کرد امکانپذیر نبود و در سال گذشته هزار و ۱۰۰ بیمار به دلیل ندادن مجوز یا دیر دادن مجوز از بین رفتند.

امینی تاکید کرد: طوفان الاقصی در واقع انعکاس جنایات رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر و بویژه هفته های اخیر علیه ملت مظلوم فلسطین در مناطق اشغالی به ویژه در غزه بود.

تحلیگر مسائل سیاسی: طوفان‌الاقصی در نتیجه ظلم‌های رژیم صهیونیستی بر فلسطینیان صورت گرفت

وی با اشاره به اینکه، رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات طوفان الاقصی دست به اقدامات وحشیانه و سنگینی زده است، افزود: این رژیم جعلی قوانین حقوق بشری و انسانی را آشکارا زیرپاگذاشته و از قوانین عادی جنگ سرپیچی و عبور کرده است.

محکومیت جمعی جنایات اسرائیل ضروری است

این تحلیلگر مسائل سیاسی با دردآورخواندن بمباران شدید شهر غزه توسط رژیم صهیونیستی و کشته و زخمی شدن روزانه هزاران نفر از کودکان، زنان و جوانان شهر غزه، سکوت برخی کشورها و غفلت از یک محکومیت جمعی در قبال جنایات وحشیانه اسرائیل علیه مردم فلسطین و شهر غزه را تاسف بار خواند و این اقدام را در شرایط فعلی یک ضرروت دانست.

تحلیگر مسائل سیاسی: طوفان‌الاقصی در نتیجه ظلم‌های رژیم صهیونیستی بر فلسطینیان صورت گرفت

امینی با بیان اینکه، رژیم صهیونیستی در یک محاسبه اشتباهی تصور می کرد که مردم غزه دچار انزوا شده اند و امکان عملیات نظامی از آنها سلب شده است، گفت: به دنبال عملیات سنگین طوفان الاقصی توسط مقاومت، این رژیم غاصب دیوانه وار و وحشیانه در حال انتقام گیری و بمباران غزه هستند.

وی گفت: این نشان دهنده آن است که صهیونیست ها در یک افق تیره و تار و در روند سقوط به سر می برد و در آینده نزدیک مسلمانان به خصوص فلسطینیان شاهد سقوط این رژیم جعلی خواهند بود و از شر این غده سرطانی رهایی می یابند.

به گزارش ایرنا نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha