اعتبارات بخش کشاورزی در برنامه هفتم توسعه خوب دیده نشده است

گرگان- ایرنا- نایب رییس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس گفت: اعتبار بخش کشاورزی با توجه به حساسیت‌های جامعه و تاکیدات رهبر معظم انقلاب، در برنامه هفتم توسعه خوب دیده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا رحمت‌الله نوروزی روز دوشنبه در نشست مشترک مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مدیران مجموعه جهاد کشاورزی گلستان، اظهار کرد: این اعتبار پیش‌بینی شده نمی‌تواند نگرانی مدیران حوزه تحقیقات، آموزش و کشاورزی و منابع طبیعی در استان‌ها ‌از جمله گلستان را کاهش دهد و فعالیت محققان را پُررنگ کند.

وی همچنین با اشاره به سیاست تغییر الگوی کشت خاطرنشان کرد: این طرح یکی از اقدام‌های با ارزش دولت سیزدهم به شمار می‌رود که بعد از ۵۵ سال، به اجرا در آمده است.

وی تاکید کرد: برای اینکه سیاست تغییر الگوی کشت به درستی عملیاتی شود باید از شعار دادن دوری کرده و به سمت اقدام عملی رفت.

نوروزی افزود: برای اجرای طرح تغییر الگوی کشت پاییزه باید اعتبارات لازم حمایت از بهره‌برداران طرف قرارداد، تامین شود.

وی بر آماده کردن نیازهای اجرای کاشت یک میلیارد درخت که نخستین سال آن از سال ۱۴۰۲ بوده، تاکید کرد و گفت: تحقق این طرح مهم باید با لحاظ تمام جوانب مورد نیاز آن از جمله تامین سخت‌افزار و نرم‌افزار برای طرح باشد.

وی شتاب در رفع تداخلات کشاورزی در شهرستان علی‌آبادکتول، تامین اعتبار برای ایجاد جاده بین مزارع، تامین سوخت موردنیاز بهره برداران تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha