۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۳۸
کد خبر: 85275693
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مردم خمین: فرهنگ مصرف انرژی در کشور ضعیف است

خمین - ایرنا - نماینده مردم خمین گفت: فرهنگ مصرف به ویژه در بخش انرژی در کشور ضعیف است و با این روند تنها به سمت افزایش تولید می رویم.

به گزارش ایرنا، علیرضا نظری عصر دوشنبه در همایش همیار گاز در آمفی تئاتر بیت تاریخی امام خمینی (ره) افزود: به دلیل مصرف نادرست و شدت بالای انرژی امروز در کشور با بحران جدی و محدودیت در برق، گاز، بنزین، گازوئیل مواجه هستیم.
وی ادامه داد: بخشی مشکلات مصرف مربوط به مسئولان کشور است چراکه هر ساله باوجود دلیل ناترازی در برق، گاز و بنزین به سمت افزایش تولید می رویم و مسیر خوش فرجامی نیست.
نماینده مردم خمین در خانه ملت بیان کرد: امروز به شدت در شرایط سختی هستیم و نمره قابل قبولی در مقایسه با دیگر کشورها در مصرف انرژی نداریم.
نظری اظهار کرد: به مردم می گوییم صرفه جویی کنند اما خودرویی تولید می‌کنیم که در کارخانه ۱۴ لیتر مصرف سوخت داره و هنوز خودروی فرسوده را خارج نکردیم.
وی گفت: به مردم برای مصرف درست برق تاکید داریم اما مصرف بیشتر از تولید ما در کشور است.
وی تصریح کرد: در پیک مصرف گاز روزانه بالای۷۵۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف می کنیم و سومین تولید کننده هستیم در مصرف هم جایگاه فوق العاده ای داریم.
نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم ادامه داد: وقتی وسایل گرمایشی مانند شوفاژ بیشتر از حد استاندار مصرف می کنند باید به سمت بهینه سازی این وسایل برویم.
نظری با تاکید براینکه مصرف بهینه انرژی باید در نهاد خانواده و مدرسه فرهنگ سازی شود، گفت: اعضای خانواده نقش مهمی در استفاده بهینه از سرمایه های خداوندی دارد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این انرژی باید برای نسل های بعدی نیز باقی بماند.
نظری افزود: روزهایی در پیش داریم که به دلیل برودت هوا استفاده از وسایل گرمایشی افزایش پیدا می کند و استفاده بی رویه موجب می شود برخی هموطنان در کشور بی بهره از گاز باشند.
نماینده مردم خمین در خانه ملت گفت: امروز که شما بچه ها مشغول شادمانی هستید کودکان مظلوم غزه در زیر بمب های رژیم صهیونیستی در خون هستند و از همین جا انزجار خودمون رو از رژیم کودک کش صهیونیستی اعلام می کنیم.
مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی نیز در این همایش گفت: همایش همیار گاز با هدف آموزش مصرف بهینه و ایمن گاز برای دانش آموزان برگزار شد.
مهدی کمال آبادی فراهانی ادامه داد: این سومین همایش همیار گاز در استان مرکزی است.
وی با اشاره به اینکه گاز طبیعی سوخت پاک است، افزود: اگر این سوخت به روش ایمن مصرف نشود مخاطراتی دارد.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی اظهار کرد: بیشتر مسمومیت ها به خاطر دودکش ها است و قبل از نصب بخاری حتما باید مسیر باز دودکش ارزیابی شود.
کمال آبادی فراهانی با تاکید بر اینکه از دودکش های فانتزی استفاده نشود، گفت: گاز سمی co۲ یا منواکسید کربن به عنوان قاتل خاموش نامگذاری شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی دمای مطلوب منزل را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه بیان کرد و افزود: اگر ۶۱۰ هزار مشترک گاز در استان دمای گاز را یک درجه کاهش دهند مصرف ۶ روز نانوایی های استان تامین می شود.

کمال آبادی فراهانی گفت: استان مرکزی به عنوان بهشت مفاخر ایران زمین است و یکهزار و ۱۰۰ تن از مفاخر کشور در استان مرکزی هستند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha