نماینده مردم خمین: فرونشست زمین تهدید جدی برای کشور است

اراک - ایرنا - نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: فرونشست زمین تهدید جدی برای کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا علیرضا نظری شامگاه سه‌شنبه در شانزدهمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان، داروهای دامپزشکی و صنایع وابسته در اراک، افزود: این مشکل ما را وادار می‌کند به سمت افزایش بهره‌وری و کشت‌های گلخانه‌ای حرکت کنیم، بنابراین استفاده از ظرفیت تحقیقات، آموزش و ترویج، استفاده از ظرفیت علمی و ظرفیت فارغ‌التحصیلان کشاورزی و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای تنها راهی است که می‌تواند یاری دهنده باشد.

وی تصریح کرد: بخش کشاورزی از بخش‌های متنوع و گسترده است که با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، پس از اجرای طرح یارانه‌ نیز بخش‌های دام و طیور آسیبب زیادی دیدند به طوریکه تولیدکنندگان جزء نابود شدند و در گزارش کمیسیون کشارزی به این مهم اشاره شد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند، تغییر و تحول در وزارت جهاد کشاورزی امید بخش است و مسیر به سمت اصلاح آسیب‌ها و چالش‌های این بخش است و امید می‌رود تغییر و تحول در بخش‌های اساسی را داشته باشیم.

نظری خاطرنشان کرد: بدون شک برگزاری نمایشگاه در ارتقای جایگاه کشاورزی استان و کشور و به اشتراک گذاشتن توانمندی‌های موجود نقش مهمی دارد و می‌تواند برکات زیادی برای استان به همراه داشته باشد.

وی گفت: به عنوان عضو کمییسون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست به جدی پیگیری می‌شود که همانطور که در برنامه هفتم گام‌های خوبی برداشته شد، در بودجه ۱۴۰۳ نیز بودجه خوبی برای بخش کشاورزی لحاظ شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: کشاورزی اهمیت و جایگاه خاصی دارد و محور امنیت ملی کشور است، اگر کشور همه توانمندی خود را در همه بخش‌ها به دست بیارود اما در قوت و سفره مردم نیز وابسته باشد به طور قطع باید همیشه منتظر تهدیدات به ویژه در زمان امروز باشیم.

نظری ادامه داد: شرایط کشور به دلیل بارش‌ها، افزایش دمای کره زمین و مشکلاتی که بر سه دهه حاکم شده خاص است، اگر بخش کشاورزی امکان گسترش نداشته باشد ناچار می‌شویم به سمت افزایش بهره‌وری پیش روی کنیم.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که ۲ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب و پنج حوزه دیگر هر کدام یک نماینده در بهارستان دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha