۸ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۱۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85275765
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هادی العامری: زمان اخراج نیروهای نظامی آمریکا از عراق فرا رسیده است

بغداد - ایرنا - دبیرکل سازمان بدر گفت که زمان خروج نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا از عراق فرا رسیده است و دیگر نیازی برای اقامت آنها در این کشور وجود ندارد.

به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا، « هادی العامری» دبیر کل سازمان بدر با صدور بیانیه ای از دولت عراق خواست تا تمام اقدامات لازم را برای تعیین یک جدول زمانی «کوتاه» برای خروج نظامیان ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا از عراق انجام دهد.

وی افزود: تا زمانی که نیروهای ائتلاف در این کشور حضور دارند، هیچکس انتظار ندارد که قدرت های نظامی ارتش عراق و سایر نهادهای امنیتی ارتقاء یابد.

دبیر کل سازمان بدر اضافه کرد: پس از همه دستاوردها و پیروزی های بزرگی که نیروهای امنیتی و نظامی ما در نبرد با گروه تروریستی داعش به دست آورده اند و در اوج توانایی خود قرار دارند، واقعا" شرم آور است که برخی استدلال کنند که به بهانه کمک به نیروهای امنیتی عراق برای از بین بردن بقایای هسته های تروریستی نیروهای ائتلاف باید باقی بمانند.

وی در این بیانیه از دولت عراق خواست تا به دور از مراحل تعلل که قبلا رخ داده است، تمام اقدامات لازم را برای تعیین جدول زمانی جدی، مشخص و کوتاه مدت جهت خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق انجام دهد.

هادی العامری: زمان اخراج نیروهای نظامی آمریکا از عراق فرا رسیده است

العامری ادامه داد: پس از مدتی آرامش، حضور نیروهای آمریکایی در پایگاه های «عین الاسد» و «حریر» بار دیگر مورد هدف گروه های مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت که این یک واکنش طبیعی به تعصب آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی در ارتکاب جنایات جنگی علیه مردم ما در غزه است ، جنایاتی که بشریت را شرمسار می کند و لکه ننگی بر پیشانی رژیم غاصب صهیونیستی و کسانی که از آن حمایت می کنند باقی خواهد گذاشت.

وی در پایان بیانیه خود نسبت به مردم عزیز و شرافتمند فلسطین به ویژه مردم مقاوم غزه ادای احترام کرد و به مقاومت قهرمان فلسطین که قدرت دشمن صهیونیستی را شکست داد و ارتشی که گفته می شد شکست ناپذیر است را در هم شکست، درود فرستاد.

دبیر کل سازمان بدر همچنین بر پدران و مادران و خواهران و همسران شهدا و مجاهدانی که در راه پیروزی صبوری و استقامت کردند درود فرستاد و خطاب به آنها افزود: پیروزی [ بر دشمن صهیونیستی ] اجتناب ناپذیر و این وعده الهی است.

پیشتر نیز «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر اسبق عراق در پی حمایت صریح آمریکا از حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و ارسال کمک های نظامی واشنگتن به این رژیم در بیانیه ای خواستار اجرای فوری مصوبه این کشور مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از عراق شده بود.

وی در این بیانیه گفت: در مواجهه با فاجعه بزرگ در فلسطین و پاسخ اولیه به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، در این مرحله شاهد مطالبه جدی [مردم عراق ] هستیم که اولین آن اجرای فوری مصوبه سال ۲۰۲۰ مجلس نمایندگان مبنی بر خروج همه نیروهای آمریکایی و ناتو تحت هر عنوان هستیم.

همچنین «حسین علی الکرعاوی» عضو جنبش حقوق عراق در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه از دولت این کشور خواسته بود تا موضعی جدی علیه ایالات متحده آمریکا اتخاذ و برای اخراج سفیر آمریکا از بغداد تلاش کند.

شورای سیاسی جنبش مقاومت اسلامی النُجَباء عراق نیز حضور نیروهای نظامی آمریکایی‌ در عراق را "اشغالگری و نه مستشاری" ارزیابی کرده و افزوده بود: ساعتی نیست که نیروهای اشغالگر به زمین و آسمان عراق تعدی نکنند.

پیشتر نیز در رابطه با حضور نظامیان آمریکایی در عراق «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق مهر امسال در گفت وگو با روزنامه «نشنال» تاکید کرده بود که گروه تروریستی داعش امروز دیگر تهدیدی برای این کشور نیست و به ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا که برای مقابله با آن تشکیل شده است، نیازی وجود ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha