۲۰ هزار خانوار مرزنشین بانه‌ای از مزایای بازارچه هه‌نگه‌ژال بهره‌مند شدند

سنندج- ایرنا- فرماندار بانه گفت: با بازگشایی دوباره بازارچه موقت مرزی «هه‌نگه‌ژال» این شهرستان، ۲۰ هزار خانوار مرزنشین از مزایای این بازارچه بهره‌مند شدند.

کمال خدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به مطالبه و درخواست مردم و پیگیری‌های استاندار کردستان بعد از گذشت ۶ سال دوباره فعالیت در این بازارچه مرزی آغاز شد و هم کنون کارت‌های پیله‌وری برای اهالی روستاهای این منطقه در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز صادر شده است.

وی اضافه کرد: با بازگشایی این بازارچه بی شک شاهد رونق فعالیت در مرز و رونق بازار بانه خواهیم بود که این مساله در افزایش تعداد گردشگر و مسافران این شهرستان هم تاثیرگذار خواهد بود.

فرماندار بانه با بیان اینکه حمایت از مرزنشینان و بهبود معیشت آنها از برنامه های مهم دولت سیزدهم است، اضافه کرد: براساس شیوه نامه ابلاغی سال ۱۳۹۶، شرایط واردات برای بیش از ۱۰۰ قلم کالا از این بازارچه مرزی فراهم شده است.

۲۰ هزار خانوار مرزنشین بانه‌ای از مزایای بازارچه هه‌نگه‌ژال بهره‌مند شدند

وی در خصوص تکمیل زیرساخت های بازارچه موقت مرزی هه‌نگه‌ژال این شهرستان نیز افزود: هم اکنون تکمیل زیرساخت های این بازارچه مرزی در دست اقدام است و سعی می کنیم مساله کولبری به طور کامل حذف شود و انتقال کالاها در این مرز با استفاده از چهارچرخ و در آینده نزدیک با یک خط ریلی به داخل مرز منتقل شود.

وی از فعالان اقتصادی و دارندگان کارت های پیله‌وری در این شهرستان خواست تا تکمیل زیرساخت ها لازم و تهمیدات کافی برای ساماندهی بازارچه موقت مرزی هه‌نگه‌ژال هنگام فعالیت در این بازارچه نظم و هماهنگی لازم را با نیروهای مرزبانی داشته باشند.

بازارچه مرزی «هه‌نگه‌ژال» بانه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ پس از ۶ سال در نقطه صفر مرزی و در نزدیکی روستای هه‌نگه‌ژال بخش ننور این شهرستان بازگشایی شد.

شهرستان مرزی بانه در ۲۴۰ کیلومتری شمال غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha