به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به اینکه زیرساختهای توسعه یافته حمل و نقل به ویژه بزرگراه از نظر ارتقای ایمنی و کاهش تلفات جادهای هم از نظر توسعه اقتصادی استان بسیار حائز اهمیت است این اداره کل تسریع در تکمیل طرح های راهسازی شمال استان را با وجود مشکلات متعدد نظیر بدهی کلان مالی در قالب ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به ارزش بیش از 25 هزار میلیارد ریال و ۱۱ کارگاه راهسازی و همچنین پل شیله و تقاطع غیر هم سطح در مسیر زابل- میلک در دستور کار قرار داده است.
عطاء اله اکبری با یادآوری عقب ماندگی سیستان و بلوچستان در بخش زیرساختهای حمل و نقل جاده ای گفت: تکمیل پروژههای بزرگراهی در شمال این استان نیازمند 120هزار میلیارد ریال اعتبار است که تامین آن به عنوان کاری سخت نیازمند همکاری و مشارکت دولت و مجلس در سطح کلان ملی است.
وی ادامه داد: رفع مشکلات پیش رو برای توسعه بزرگراههای سیستان و بلوچستان به منظور بهرهبرداری هر چه سریعتر از این پروژه جزو اولویتهای مهم است و با اختصاص این منابع گامهای جدی در تکمیل پروژههای بزرگراهی استان برداشته خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در کنار اجرا و تکمیل پروژههای بزرگراهی با جذب سالانه بیش از 30 هزار میلیارد ریال منابع مالی از محل استانی، ملی، ماده ۵۶ ، تهاتر نفتی و سایر ردیفها برای راههای استان شاهد توسعه و جهش ویژه ای در بحث توسعه بزرگراهها خواهیم بود.
وی با بیان اینکه یکی از نخستین و مهمترین اقدامات برای محرومیتزدایی توسعه و گسترش خدمات عمومی در استان اقدامات عمرانی به ویژه در حوزه ها راهسازی و جادهسازی است که این مهم در این استان نیز همواره جز اولویتهای برنامههای توسعهای قرار داشته است، تصریح کرد: برنامه این اداره کل توسعه بزرگراهی تمامی راههای شریانی شمال استان است و هر سال میتوانیم در صورت تامین اعتبار حداقل بیش از ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه به طول بزرگراههای استان اضافه کنیم.
اکبری تاکید کرد: بهبود وضعیت راههای ارتباطی در سیستان و بلوچستان تضمین کننده اقتصاد این منطقه است زیرا باعث تسریع حمل و نقل جادهای و ارتباط تجاری- ترانزیتی مثبت با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان می شود.
نظر شما