فروش ۳۰ هزار میلیارد تومانی محصولات نانویی در سال گذشته

تهران- ایرنا- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، با بیان اینکه در مدیریت جدید ستاد نانو، بخش ریزفناوری (میکرو) نیز به ماموریت‌های این ستاد افزوده شده است، تاکید کرد: توجه به ریزفناوری‌ها بخش مهم برنامه‌های معاونت علمی در برنامه هفتم توسعه است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، روح الله دهقانی امروز سه شنبه در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌نانو، با اشاره به اینکه، دستاوردهای چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌نانو بسیار چشمگیر است، تاکید کرد: ستاد فناوری نانو از ارکان اصلی قدرت علمی کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ستاد نانو از قدیمی ترین ستادهای علمی و فناورانه کشور و حتی پیش از معاونت علمی تاسیس شده، این ستاد را جزو یکی از پر رونق ترین و تاثیرگزارترین ستادهای علمی و فناوری کشور دانست.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه، همزمان با ظهور فناوری نانو در کشور، تعداد زیادی از اساتید و دانشجویان و حتی مردم وارد جریان نانو شدند، افزود: ستاد نانو به طور حتم یک ستاد الگو برای همه ستادها و البته فعالان حوزه علم و فناوری در کشور است.

دهقانی: ریزفناوری‌ها بخش مهم برنامه‌های معاونت علمی در برنامه هفتم توسعه است

وی، همچنین با تاکید بر اینکه، در مدیریت جدید ستاد نانو، بخش میکرو نیز به ماموریت های این ستاد افزوده شده است، ادامه داد: میکرو یا ریزفناوری، ابعاد سلولی و کوچک همچون میکروالکترونیک را شامل می شود و یکی از برنامه های جدی ما در مراکز علمی، آموزشی و فناوری تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور میکرو است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با اشاره به بیش از ۲۰ سال فعالیت ستاد نانو و کسب رتبه سوم و چهارم در این حوزه، بر تبدیل این علم به فناوری تاکید کرد.

فروش ۳۰ هزار میلیارد تومانی محصولات نانو در سال گذشته

وی با اشاره به فروش ۳۰ هزار میلیارد تومانی سال گذشته محصولات نانویی، از برنامه معاونت علمی برای ایجاد و راه اندازی ۶ مرکز ملی آفرینش فناوری که یکی از آنها در حوزه ریزفناوری و میکروالکترونیک است تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور خبر داد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در بخش دیگری با ابراز امیدواری از اینکه، سال آینده شاهد دوران طلایی در ستاد نانو باشیم، در خصوص برگزاری چهاردهمین نمایشگاه نانو گفت: در بزرگترین رویداد نانویی امسال دستاوردهای چشمگیر و متفاوتی به نمایش گذاشته خواهد شد.

دهقانی در پاسخ به سوالی درخصوص ثابت ماندن بودجه ستاد نانو با وجود اضافه شدن ماموریت میکرو به این مجموعه، با بیان اینکه در حوزه میکرو عقب هستیم و سنسور و حسگر از جمله فناوری‌های ملموسی هستند که توسعه آنها در بخش های مختلف فناورانه کشور ضروری است، افزود: به طور حتم این حوزه نیازمند تدبیر مدیریت بودجه است ضمن اینکه پتانسیل ستاد نانو از محل منابع مستقیم، تبصره ۱۸ منابع اعتبار مالیاتی و منابع معاونت علمی تا یک هزار میلیارد تومان می‌تواند صرف توسعه این حوزه شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری ادامه داد: وظیفه ستاد نانو نیز هماهنگی و صرف این اعداد و ارقام و گردهم آوردن سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فعال در حوزه میکرو دور یکدیگر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha