سرهنگ ابوالفضل قلی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: از این تعداد درخواستها ۸۸ عملیات قابل رسیدگی بود و مابقی درخواستهای پیامکی نیز در حیطه وظایف پلیس نبوده که متقاضیان برای انجام مراحل بعدی راهنمایی و ارشاد شدند.
وی با بیان اینکه امکان تماس با مرکز ۱۱۰ به شکل پیامکی برای افراد در شرایط خاص تعبیه شده است، یادآور شد: پلیس این امکان را فراهم کرده تا افراد سخت بیان یا معلولان و همچنین افرادی در شرایط خاص و بحرانی که امکان تماس تلفنی با ۱۱۰ را ندارند، به روش پیامکی پلیس را مطلع سازند.
سرهنگ قلی پور ادامه داد: پلیس به محض دریافت پیامک از افراد، سریعا احراز هویت کرده و با تعیین موقعیت جغرافیایی بلافاصله به محل درخواست اعزام میشود که استفاده از این روش باید در جامعه تبیین و ترویج شود.
به گفته این مسوول انتظامی، ایجاد بسترهای پلیس ۱۱۰ به روش پیامکی در راستای تحقق شعار پلیس هوشمند و پاسخگو و با تاکید و اهتمام بر سرعت و دقت در تمام کشور اجرایی شده است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: برای ثبت درخواست به روش پیامکی در استان قزوین کافی است پیامک را به شماره ۱۱۰۲۸ ارسال کنید.
گفتنی است این شماره مختص به استان قزوین بوده و افراد در سایر استانها باید بعد از عدد ۱۱۰ پیش شماره استان خود را وارد کنند.
نظر شما