۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85276534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش نشانی موظف به تهیه شناسه ایمنی برای ساختمان های کرج شد

کرج - ایرنا- شهردار کرج از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی خواست نسبت به رتبه بندی و تهیه شناسه ایمنی ساختمان ها و برج های این کلانشهر اقدام کند.

مهرداد کیانی روز سه شنبه در نشست بررسی وضعیت ایمنی ساختمان های کرج با اشاره به وقوع حوادثی مانند آتش سوزی و اتصال برق طی سال های اخیر تاکنون در برخی ساختمان های چند طبقه و برج های کرج گفت : بررسی میدانی وضعیت ایمنی این ساختمان ها ضروری است.

وی با بیان اینکه کلانشهرهای کشور در تب برج سازی و بلندمرتبه سازی می سوزند و کمتر توجهی به وقوع بلایای طبیعی و محتمل بودن حوادثی همچون آتش سوزی، ریزش، خرابی آسانسور و امثال آن می شود، اظهار کرد: متولیان امر باید برای رعایت استانداردها، اصول ایمنی و آیین نامه های مصوب در روند احداث و بهره برداری از ساختمان های بلندمرتبه جدیت لازم را داشته باشند چرا که ما درباره ایمنی جان انسان‌ها سخن می گوییم.

شهردار کرج گفت: تراکم جمعیت انسانی در برج ها و مجتمع های سطح شهر کرج اهمیت مضاعف پایش مستمر ایمنی این بناها را طی طلبد و سازمان آتش نشانی کرج باید به فوریت و با همکاری سایر نهادها شناسنامه ایمنی برای ساختمان های پرتراکم را تهیه کند.

وی اظهار کرد: در رتبه بندی ایمنی ساختمان باید میزان ایمنی ساختمان ها لحاظ و در صورت مشاهد کاستی و نقص تذکر لازم داده شود.

کیانی با اشاره به وجود گسل های زلزله در استان البرز گفت: چنانچه وضعیت ایمنی بنایی در مرز بحران و هشدار قرار دارد، اطلاع رسانی آن به ساکنان با نصب اطلاعیه در مقابل ساختمان ضروری است چرا که تاوان و بهای فقدان امکانات و تجهیزات ایمنی یا فرسودگی و ضعف استحکام را در صورت وقوع انواع بلایا و حوادث در درجه نخست باید بهره برداران و ساکنان بپردازند لذا تذکر و تلنگر به آنها امری بدیهی است.

ش️هردار کرج گفت : ما در بحث پایش ایمنی بناها ۲ مقوله شامل برخورداری از اسکلت ،ستون ها و سازه ساختمان از لحاظ ایمنی و استحکام لازم و نصب تجهیزات و امکانات ایمنی ، امدادی و کمک های اولیه را مورد بررسی قرار می دهیم.

طی سال جاری تعدادی از ساختمان های تجاری چند طبقه در کرج به علت نقص سیستم برق دچار آتش سوزی شدند و خساراتی به بار آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha