دبیر رویداد ملی خانواده : حرکت خانواده به سمت فردگرایی است

کرج - ایرنا - دبیر علمی و تخصصی رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه از حرکت خانواده ها به سمت فردگرایی در کشور به عنوان یک دغدغه نام برد و اعلام کرد: سوق و انتقال ناشی از رفتارهای یک سویه است که ما را دچار اختلال می کند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین "محمد برمایی" روز سه شنبه در نشست هماهنگی برگزاری رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه که برای نخستین بار در کشور در استان البرز برگزار می شود افزود: وقتی از خانواده حرف می زنیم باید بدانیم خانواده یک جامعه کوچک است که به صورت مفهومی خانواده تعریف می شود در خانواده یکی از مهم ترین مباحث فردیت است، یعنی خانواده از مجموعه ای از افراد تشکیل شده که شامل یک آقا یک خانم و یک تا چند فرزند است.

وی گفت: اکنون رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه با بررسی دقیق فرصت ها و آسیب ها در قالب ۹ کارگروه طراحی شده و راهبرد اساسی به دنبال حمایت از زیست بوم خانواده است.

برمایی افزود: استان البرز به عنوان ایران کوچک تنوعی از زیست بوم خانواده است و معدل ایران بزرگ را در دل دارد که با برگزاری این رویداد ما را به قاب پرافتخار جذاب خانواده ایرانی نزدیک می کند.

برمایی با بیان اینکه اطلاع رسانی درست از واقعیت ها و دستاوردها صورت نمی‌گیرد، گفت: در کارگروه های تخصصی این رویداد، تولید محتوای فاخری صورت گرفته که در سطوح مختلف رسانه ای و آموزشی در پلتفرمی خاص ارایه می شود.

وی با اشاره به اینکه مخاطب این رویداد خانواده است و در سایر نهادها نیز قابل اجراست، افزود: با توجه به اهمیت امر، به دستور رییس جمهور قرار است نشان خانواده ایرانی طراحی شود.

برمایی گفت: این رویداد بار مالی برای استان ندارد بلکه از مدیران استان این انتظار وجود دارد که ظرفیت های مردمی را با استفاده از امکانات خود فعال کنند.

برمایی بیان کرد: محتوای تولید شده در البرز در شبکه های ملی پخش می شود و شروع فعالیت کارگروه ها با توجه به اولویت های استان خواهد بود.

وی افزود: رویداد ملی «خانواده و فرهنگ عامه» در ۹ کارگروه مدیریت و تربیت خانواده، موفقیت و مهارت خانواده، سلامت، جمعیت و نشاط خانواده، بازی و اوقات فراغت خانواده، محیط زیست و نقش خانواده، سفره و تغزیه خانواده، رسانه خانواده، مد و لباس خانواده و فرهنگ و میراث ناملموس خانواده آغاز شد.

دبیر رویداد ملی خانواده : حرکت خانواده به سمت فردگرایی است

"مجتبی عبداللهی " استاندار البرز نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد ملی در البرز، به تشریح فرصت ها و تهدیدهای استان در ابعاد مختلف بویژه اجتماعی و فرهنگی پرداخت و میزبانی البرز از چنین برنامه ای را یک ظرفیت دانست.

وی افزود: البرز به جهت تنوع اقوام مختلف کشور طبق بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی ) ایران کوچک لقب گرفته که البته در کنار فرصت های بیشماری که در دل این ظرفیت نهفته به احیای هویت بومی نیز نیاز جدی وجود دارد.

عبداللهی گفت: با توجه به رویکرد کلان رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه، کمیته های ۹ گانه ذیل آن نیز اهداف و برنامه های بسیار خوبی دارند که قابلیت و نیاز اجرای آنها در البرز محسوس است.

وی افزود: برنامه ریزی فرهنگی برای این استان بعنوان کم مساحت ترین استان کشور به نسبت جمعیت سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری و رشد سالانه ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزار نفر مهاجر، یک ضرورت غیرقابل انکار است و در این راستا هیچ اقدام و برنامه ای کافی نیست بلکه باید تداوم و استمرار داشته باشد.

استاندار البرز با تاکید بر اهمیت جایگاه خانواده، گفت: باید نقش الگویی ایران اسلامی بعنوان یک کشور مسلمان و شیعه در جهان بویژه در ابعاد فرهنگی و اجتماعی، پررنگ تر شود.

وی افزود: امید است با برنامه ریزی های صورت گرفته در قالب این رویداد ملی و اهداف تعیین شده و همچنین همراهی مجموعه مدیران استان، بتوانیم به نتایج اثربخشی در استان البرز به عنوان پایلوت اجرای رویداد برای کشور، باشیم.

عبداللهی در پایان حمایت جدی خود را از برگزاری رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه اعلام کرد و از مدیران استان خواست تا بسترهای لازم برای تحقق اهداف را فراهم کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha