۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۵:۲۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85277056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ونزوئلا خواستار محاکمه سران رژیم صهیونیستی شد

۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۵:۲۰
کد خبر: 85277056
ونزوئلا خواستار محاکمه سران رژیم صهیونیستی شد

تهران-ایرنا-دولت ونزوئلا بامداد چهارشنبه در واکنش به جنایت جدید رژیم صهیونیستی در بمباران اردوگاه جبالیا در غزه، خواستار محاکمه سران رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین،ونزوئلا قاطعانه مخالفت خود را با کشتار دسته جمعی که اسرائیل علیه مردم فلسطین به ویژه قتل عام جدید این رژیم در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه اعلام کرده است.

نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا جمعه شب گذشته نیز خواستار آزادی فلسطین شد و گفت نسل‌کشی در غزه باید متوقف شود.

وی گفت: نه به جنگ بیشتر، نه به خشونت بیشتر، نه به مرگ بیشتر. فلسطین را آزاد کنید.

رئیس جمهوری ونزوئلا افزود: نسل‌کشی در فلسطین باید متوقف شود.

مادورو پیشتر نیز در واکنش به تحولات فلسطین تاکید کرد که نسل‌کشی علیه مردم فلسطین باید متوقف شده و یک کنفرانس جهانی برای مذاکره بر سر بازگرداندن حق صلح، حق سرزمین، حق استقلال و کشوری برای مردم فلسطین برگزار شود.

وی هفته گذشته تصریح کرد: جهان باید صدای خود را علیه نسل‌کشی بلند کند، زیرا این یک جنگ نیست، بلکه نسل‌کشی علیه مردم شریف فلسطین است.

دولت ونزوئلا در اعتراض به فاجعه حمله به بیمارستان «المعمدانی» غزه نیز اعلام کرده بود: این اقدام غیرانسانی و غیرقابل توجیه که به فهرست بلندبالای جنایت‌های انجام شده در روزهای اخیر علیه غیرنظامیان غزه اضافه شده، نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین المللی بشردوستانه است.

ساعاتی پیش نیز بولیوی دیگر کشور آمریکای جنوبی روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی را قطع کرد.

پیش از بولیوی، کلمبیا نیز روابط خود با رژیم صهیونیستی را قطع کرد.

گوستاوو پترو رئیس‌جمهوری کلمبیا جمعه شب نیز به قطع برق و اینترنت غزه توسط اسرائیل واکنش نشان داد و گفت: با قطع کامل انرژی و اینترنت، کشتار دسته جمعی در غزه فوران می‌کند، صدها هواپیما [غزه] را بمباران می‌کنند، همزمان نیز هزاران نظامی اسرائیلی وارد غزه می‌شوند، انسانیت در مقابل کشتار دسته جمعی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha