بولیوی: جهان باید بداند در غزه چه می‌گذرد

تهران- ایرنا- وزیر ریاست جمهوری بولیوی با بیان اینکه کشورش از دادگاه کیفری بین‌المللی خواسته است تا تحقیقاتی را در مورد جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه انجام دهد، تاکید کرد «کاملا ضروری» است که جهان از آنچه در نوار غزه در بحبوحه تجاوزهای نظامی رژیم اسرائیل در حال وقوع است، مطلع شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از تارنمای رادیو کاریبه، ماریا نِلا پرادا (Maria Nela Prada) وزیر ریاست جمهوری بولیوی تصریح کرد، این کشور از جامعه‌بین‌الملل و شورای امنیت سازمان ملل خواسته است که چشمان خود را بر آنچه در نوار غزه اتفاق می‌افتد، نبندند و «اقدامات مربوطه» را انجام دهند.

بولیوی هفته اخیر به همراه سایر کشورهای آفریقای جنوبی، بنگلادش، کومور و جیبوتی، درخواستی را به دیوان کیفری بین‌المللی ارائه کردند تا تحقیقاتی درباره بمباران‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه انجام شود.

وی تاکید کرد: ما طرفدار یک کشور فلسطینی آزاد هستیم، یک کشور مستقل که در آن مردم فلسطین در صلح زندگی کنند.

بولیوی اولین کشوری بود که در واکنش به قتل عام نظامیان اسرائیلی در غزه تصمیم گرفت روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کند.

پس از اینکه بولیوی روابط خود را با اسرائیل قطع کرد، کلمبیا، شیلی و هندوراس سفرای خود در اراضی اشغالی را برای مشورت فراخواندند. بلیز کشور آمریکای مرکزی نیز روابط خود را با تل آویو قطع کرد. دولت‌های کلمبیا برزیل، جنایت‌های اسرائیل را به صورت آشکار، مصداق نسل‌کشی می‌دانند.

به گزارش دفتر رسانه‌ای حماس، از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ فلسطینی از جمله پنج هزار کودک و سه هزار و ۳۰۰ زن جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha